امور زیربناییراه و ساختمان

عملیات تخریب پل سرخس تکمیل شد/ بازگشایی مجدد مرزهای ایران و ترکمنستان به زودی

در نشست کارگروه مشترک نظارت بر عملیات تجهیز مرزها با ترکمنستان که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، دو طرف آخرین اقدام‌های انجام شده در زمینه ساخت و تجهیز پایانه‌های مرزی به دستگاه‌های ضدعفونی کننده را ارایه کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،  امین ترفع در این ویدئو کنفرانس از پایان عملیات تخریب پل سرخس خبر داد و گفت: عملیات تخریب پل سرخس به پایان رسیده و بستر رودخانه در حال بازگشت به حالت قبلی است. 

او افزود: علاوه بر این تجهیزات ضدعفونی کننده در پایانه‌های ریلی و جاده‌ای نصب شده و آماده بهره برداری است.

دراین نشست همچنین پروتکل همکاری فی مابین دو کشور به منظور انجام اقدام‌های لازم برای بازگشایی مجدد مرزهای دو طرف به امضا رسید. بر اساس این پروتکل دو طرف متعهد شدند گزارشی از برنامه‌های انجام شده در خصوص ضدعفونی و گندزدایی محموله‌های باری در مناطق مرزی را رسما به سازمان بهداشت جهانی ارایه کنند.

ترفع در حاشیه جلسه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها اکنون به دنبال این هستیم تا مجددا مرزها بازگشایی شوند البته با ایجاد این اطمینان که جلوی شیوع بیماری را خواهیم گرفت. در این خصوص با کشور ترکمنستان همکاری‌های خوبی صورت گرفت تا تجهیزات ضدعفونی کننده و گندزدایی که در پایانه های ریلی و جاده ای مستقر شده است را با یکدیگر مرور کنیم.

او افزود: درباره زمان بندی بازگشایی مرزها نیز با یکدیگر به تفاهم رسیدیم و به زودی مرزها بازگشایی می شوند.همزمان پل جدید سرخس نیز به زودی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا