امور زیربناییراه و ساختمان

۱۵۰۰ خانوار دارای دو معلول و بیشتر صاحب‌خانه می‌شوند

امروز تفاهم نامه سه جانبه مشارکت در ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای معلول و زنان سرپرست خانوار بین سه نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سازمان بهزیستی به امضا رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز یکشنبه ۱۱ خردادماه تفاهم نامه سه جانبه مشارکت در ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای معلول و زنان سرپرست خانوار بین سه نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سازمان بهزیستی به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه سه جانبه برای ساخت مسکن ۱۵۰۰ خانوار دارای عضو معلول و زنان سرپرست خانوار سه نهاد مذکور به توافق رسیدند.

در این مراسم علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بنیاد مسکن در مشارکت در این پروژه برای ساخت ۱۵۰۰ واحد ارائه زمین برای ساخت یک سوم این واحدها را پذیرفته است.

وی ادامه داد: تمام خانواردهای واجد شرایط برای ساخت مسکن می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد اقدام کنند.

همچنین قبادی رییس سازمان بهزیستی درباره عملکرد این سازمان جهت تامین مسکن مددجویان گفت: تاکنون ۱۲۳ هزار واحد مسکن برای واجدان شرایط و مددجویان احداث شده است که حدود ۷۸ هزار واحد مسکونی از این تعداد در دو دولت یازدهم و دوازدهم تحویل شده است.

وی ادامه داد: در ۱۶ ماه اخیر ۲۱ هزار واحد مسکونی در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

قبادی با اشاره به تعداد خانوارهای دارای دو معلول اظهار داشت: ۱۴ هزار خانواده دارای دو عضو معلول و بیشتر در کشور وجود دارد که به ۸۷۰۰ خانوار واحد مسکونی تحمیل داده شده است.

قبادی تاکید کرد:‌باقی مانده خانوارهای دارای دو عضو معلول یا بیشتر تا پایان سال جاری صاحب مسکن می‌شوند که در این امر بنیاد مستضعفان با سازمان بهزیستی همکاری خواهد کرد.

قبادی درباره ارزش ریالی این پروژه‌ها تاکید کرد:‌ هزینه ساخت هر مترمربع از این ۱۵۰۰ واحد حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است که ۷۵ درصد این هزینه را بهزیستی و ۲۵ درصد باقیمانده را قرارگاه خاتم الانبیا پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این پروژه تامین زمین مورد نیاز است. همچنین هزینه پروانه ساخت هم از سوی بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

در ادامه این مراسم سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه در ۱۸۵ نقطه کشور پروژه عمرانی در دست ساخت داریم گفت: در کنار پروژه‌های عمرانی بحث محرومیت زدایی و کمک به محرومان و همچنین افزایش اشتغال در مناطق محروم را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته تفاهم‌نامه ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر به امضا رسید که امسال فاز اول آن یعنی ساخت ۱۵۰۰ واحد انجام و تحویل داده می‌شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا