اقتصاد کلان

لزوم حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا

استاندار تهران بر لزوم حمایت از واحدهای اقتصادی آسیب دیده از کرونا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که امروز یکشنبه در محل استانداری تهران برگزار شد با اشاره به وظایف ذاتی این ستاد در استان تهران گفت: دو وظیفه رفع موانع و مشکلات تولید و همچنین اعطای تسهیلات به بنگاه‌های تولید در قالب‌های مختلف از وظایف مهم ستاد تسهیل است که برای پیشبرد این وظایف مقرر شد شورای هماهنگی بانک‌های استان تهران بازنگری اساسی در این زمینه داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت مساعدت و همراهی بانک‌ها جهت تحقق جهت تولید افزود: طبق بخشنامه بانک مرکزی در راستای حمایت از واحدهای آسیب دیده از شرایط کرونا مقرر بود ۲۰ درصد مطالبات پرداخت و بقیه به صورت اقساط پرداخت شود که با دستورالعمل جدید ۷.۵ درصد معوقات پرداخت و مشکلات واحدهای تولیدی در این زمینه رفع می‌شود.

همچنین بخوانید

استاندار تهران ادامه داد: برخی بانک‌ها از جمله بانک کشاورزی این بخشنامه را اجرایی کردند و برخی نیز با استناد به تبصره۱ اشکالاتی را بر این امر وارد کردند. منتهی از آنجا که مبدأ حمایت از واحدهای تولیدی هستند نگاه جامع‌تر بانک‌ها به بخشنامه‌ها مطالبه جدی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه امسال علاوه بر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی با ویروس کرونا نیز درگیر بودیم، افزود: این ویروس سبب التهابات و تکانه‌های شدید در اقتصاد دنیا شده و به همین نسبت شرایط دشواری را بر کشور تحمیل کرده است.

بندپی با تاکید بر ضرورت تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید افزود: همراهی و مشارکت واحدهای تولیدی در موضوع کرونا با افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولید کننده اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی از ۶۰۰ هزار لیتر به دو میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر و تغییر خطوط تولید، نشان از آمادگی واحدهای تولیدی بر حسب نیازهای کشور است. لذا باید این همگرایی و تسهیل شرایط در موضوع جهش تولید نیز محقق شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا