امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

آغاز خرید حمایتی ۱۳ هزار تن گوشت قرمز مازاد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، از آغاز مرحله اول خرید حمایتی گوشت قرمز مازاد گوساله و گوسفندی به میزان ۱۳ هزار تن در ۱۱ استان کشور خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «حسن عباسی معروفان» با بیان اینکه اکنون ۱۱ استان کشور با مازاد دام سنگین و سبک روبرو است، افزود: بخشنامه خرید حمایتی گوشت قرمز از سوی شرکت پشتیبانی امور دام با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برای حمایت از دامداران و دامپروران و همچنین تأمین ذخایر گوشت مورد نیاز کشور از منابع داخلی به برخی استان‌های کشور ابلاغ شد.

به گفته وی، اکنون استان‌های سیستان و بلوچستان، قم، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و مرکزی با مازاد دام سنگین و سبک روبرو هستند.

وی اظهارداشت: طبق این بخشنامه قرار است ۱۰ هزارتن گوشت قرمز گوساله و سه هزارتن گوشت گوسفندی از دامداران و دامپروران خریداری شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: براساس این بخشنامه هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد به شکل سه تکه تفکیکی و بسته‌بندی کارتنی با قیمت ۶۰ هزارتومان به صورت علی‌الحساب از تولیدکنندگان خریداری می‌شود.

به گفته وی، نرخ فعلی خرید گوشت قرمز براساس نرخ مصوب دام زنده کیلویی ۲۷ هزارتومان تخمین زده شده است.

عباسی معروفان گفت: در صورت اعلام نرخ مصوب گوشت قرمز توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مابه التفاوت مبلغ به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود.

وی درباره انتقاد دامداران برای خرید دام زنده به جای گوشت قرمز افزود: دولت امکان خرید و نگهداری دام زنده را ندارد، بنابراین برای تأمین ذخایر و جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان می‌تواند گوشت قرمز را از کشتارگاه‌ها به شکل منجمد خریداری کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور بااشاره به اینکه نحوه خرید تحویل گوشت قرمز شرکت پشتیبانی امور دام از کشتارگاه‌ها است، اضافه کرد: در صورتی که استان‌های دیگر با مازاد دام زنده روبرو باشند عملیات خرید تعمیم داده خواهد شد.

عباسی معروفان با بیان اینکه سالانه ۱۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور از محل واردات تأمین می‌شود، اظهارداشت: براساس این بخشنامه اگر تا ۲۰ خرداد ماه جاری گوشت قرمز گوساله و گوسفندی در ۱۱ استان تحویل داده نشود، ناچاریم علی‌رغم سیاست‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین ذخایر کشور از محل تولیدات داخلی، از محل واردات اقدام کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا