امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

شیوه نامه احداث سرپناه برای عشایر در مراحل نهایی است

یک مقام مسئول با تاکید برای اینکه عشایر باید سرپناه مناسبی داشته باشند، گفت: با تفاهم و همکاری با سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، شیوه نامه احداث سرپناه برای عشایر در مراحل نهایی است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان امور عشایر، کرمعلی قندالی در دومین گردهمایی ویدئو کنفرانسی مدیران ستادی و استانی امور عشایر سراسر کشور در سال ۹۹، با تاکید برای اینکه عشایر باید سرپناه مناسبی داشته باشند، گفت: با تفاهم و همکاری با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، شیوه نامه احداث سرپناه برای عشایر در مراحل نهایی است.

این مقام مسئول افزود: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه ای که صورت گرفت جامعه عشایری کمتر دچار کرونا شدند که حاصل زحمات همکاران ستادی و استانی به خصوص وزارت بهداشت بود که بسیج و سپاه و هلال احمر هم در این خصوص کمک کردند که از همه عزیزان تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با همان شدت و حدت قبلی، چه در ادارات عشایری و چه در مناطق عشایری، باید مورد توجه قرار داشته باشد.

قندالی بیان داشت: به خاطر بارندگی‌های خوب و پراکنش آن در سطح کشور، امسال وضعیت مراتع در مناطق ییلاقی و قشلاقی مطلوب است و خوشبختانه در حوزه نهاده‌های دامی وضعیت مناسبی را داریم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر اینکه نباید اعتبارات عشایری در روستاها و مناطقی که دارای کد هستند هزینه شود، افزود: این کار خلاف مقررات است چراکه اعتبارات عشایری باید فقط در مناطق ییلاق، قشلاقی و مسیر کوچ عشایر که حوزه کاری سازمان امور عشایر است، هزینه شود.

وی با اشاره به افتتاح و شروع به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: امیدواریم یک فراکسیون عشایری قوی در مجلس یازدهم تشکیل شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی این فراکسیون و مجلس در حوزه قانونگذاری و ارائه خدمات بهتر به عشایر استفاده کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا