صنعت، معدن، تجارت

ظرفیت‌های بخش تعاون همچنان در اقتصاد ایران مغفول است

رییس اتاق تعاون با بیان اینکه ۵٧ میلیون نفر از جمعیت ایران عضو تعاونی‌ها هستند، گفت: ظرفیت بخش تعاون همچنان مغفول مانده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهمن عبدالهی در دیدار با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بالغ بر ١٨ میلیون نفر عضو تعاونی‌ها هستند و یک میلیون و ٨٠٠ هزار نفر شغل ایجاد کردند و بالغ بر ۵٧ میلیون نفر با توجه به سهام عدالت عضو تعاونی‌ها هستند.

رئیس اتاق تعاون افزود: در بخش‌های مختلف بالغ بر ۶٠ درصد حمل و نقل کشور نیز در اختیار تعاونی‌ها است و در صنایع فولاد، پتروشیمی و سایر بخش‌های معدنی نیز تعاونی‌ها فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: تعاونی‌ها در همه بخش‌های کشور نقش آفرینی می‌کنند و سهم ٢۵ درصدی برای بخش تعاون پیش بینی شده بود که عدم دسترسی به آن اقتصاد دولتی است ولی قوانین و مقررات در نظر گرفته شده برای توسعه بخش تعاون به خوبی اجرا نشد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های قانونی کشور برای پیشبرد اهداف در نظر گرفته شده و باید از ظرفیت‌های بخش تعاون کشور استفاده شود.

به گفته عبدالهی، تعاون بهترین قالب برای حضور مردم در اقتصاد است و باید به این بخش کمک کرد.

عظیمی، دبیرکل اتاق تعاون نیز در این دیدار گفت: ۴٠٠ هزار میلیارد تومان حجم پرتفوی سهام عدالت هستند که بخش عمده ای از سهام عدالت در تعاونی‌های استانی مستقر هستند.

وی با انتقاد از حجم بالای بخشنامه‌ها افزود: اتاق تعاون در حوزه شورای پول و اعتبار تاکنون برای جلب آرای اعضا، نقش آفرینی کرده است؛ این در حالی است که در برخی بخش‌ها از جمله شورای اقتصاد و سایر بخشها توانسته ایم نقش آفرینی کرده است.

عظیمی با بیان اینکه اتاق تعاون مشاور سه قوه است و باید از این ظرفیت استفاده شود، اظهار داشت: این در حالی است که ما متقاضی حضور در ستاد تنظیم بازار هستیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا