اقتصاد کلان

قادری: مطالبه جدی جامعه ترمیم حقوق بازنشستگان است

نماینده شیراز با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال گفت که مطالبه جدی جامعه ترمیم حقوق بازنشستگان است که دولت باید آن را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جعفر قادری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی مشکلات اقتصادی کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای همتی در گزارش خود توضیحاتی در مورد برنامه بانک مرکزی برای کنترل ارز ارائه داد که قطعا باید این کار به صورت جدی پیگیری شود چون در نرخ تورم تاثیر مستقیم دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی به طرح‌های عمرانی گفت: باید از ظرفیت مشارکت بخش‌های غیر دولتی در اجرای برنامه‌های عمرانی استفاده شود چون در شرایط فعلی راهی جز این نداریم.

همچنین بخوانید

وی افزود: بهبود فضای کار موضوعی است که باید دولت آن را در دستور ویژه خود قرار دهد. وزیر اقتصاد به عنوان دستگاه متولی در این باره جدی باشد باید زمینه را برای توسعه بخش‌های مولد فراهم و شرایط کار را در بخش های غیر مولد ر ناامن کرد تا سرمایه و منابع به سمت بخش‌های مولد منتقل شود همچنین زمینه  کسب درآمدهای مالیاتی بیشتر برای دولت فراهم شود به خصوص با توجه به محدودیت‌ها در تامین منابع از طریق فروش نفت و مالیات راهی جز این روش نداریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: در شرایط فعلی بخش قابل توجهی از منابع اعتباری به سمت بخش‌های غیر مولد سوق داده می‌شود که باید به سمت بخش‌های مولد رود. در این وضعیت رونق تولید و اشتغال را در پیش خواهیم داشت.

قادری  ادامه داد: دولت باید در ودیعه انتشار اسناد خزانه برای تامین منابع مالی دولت تجدید نظر کند در طول سال‌های گذشته یکی از  عوامل افزایش نرخ سود تسهیلات و افزایش مشکلات بخش‌های تولیدی همین اسناد خزانه انتشاری دولت برای تامین مالی طرح‌ها است. بانک مرکزی نباید اجازه این کار را بدهد.

نماینده شیراز در مجلس ادامه داد: باید سود سپرده‌های مازاد و نرخ سود اعلامی بانک مرکزی مشمول مالیات شود تا بانک‌ها به خودشان اجازه ندهند خارج از چارچوب‌های بانک مرکزی سود پرداخت کنند.

وی  ترمیم حقوق بازنشستگان را به عنوان مطالبه جدی جامعه برشمرد و تصریح کرد: باید عدالت در تخصیص بودجه‌ها به مناطق وجود داشته باشد نه این که به دلیل ارتباطات برخی استان‌ها منابع بیشتری گرفته و برخی استان‌ها محروم بماند.

قادری با اشاره به مشکلات در روستاها گفت: باید دولت طرح‌های اقتصادی مقاومتی را به طور ویژه مورد توجه قرار دهد. دولت باید صرفه جویی جدی در هزینه‌ها را مد نظر قرار دهدتا امکان تحقق بودجه فراهم شود.

وی در پایان اظهار کرد: دولت باید برنامه ریزی دقیقی برای تخصیص ارز دولتی را فراهم کند چون در غیر این صورت زمینه سوء استفاده و رانت را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا