امور زیربناییراه و ساختمان

درخواست چهار کشور اروپایی از ستاد برای صادرات اقلام ضد کرونا/ کشورهای مختلف برای انجام سلول درمانی به ما التماس می‌کنند

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: در هفته گذشته چهار نامه از چهار کشور اروپایی برای ارسال تجهیزات پزشکی دریافت کردم که این کشورها همان کشورهایی هستند که ما روز اول شیوع کرونا از آنها تجهیزات خواستیم و به ما ندادند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد مخبر در مراسم رزمایش برکت امام خمینی که امروز در مرقد حضرت امام برگزار شد با بیان اینکه تمام نظام از صدر تا ذیل آن مدیون امام هستیم، گفت: ۱۲ سال است که ویژگی‌های رهبران موفق را احصا می‌کنم و تاکنون توانستم هشت هزار ویژگی از رهبران موفق را احصا کنم. اگر یک ویژگی در رهبران بین ۵۰ تا ۸۰ درصد بود آن تمام این ویژگی‌ها در حضرت امام به صورت صد در صدی مشاهده می‌شود.

وی با اشاه به ویژگی‌های بسیار شاخص امام خمینی اظهار داشت: بحث تعهد امام نسبت به آرمان‌ها و قدرت تشخیص، ابتکار، جاذبه از ویژگی‌های بارز امام بوده است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های امام بحث مسئولیت است و هروقت از مسئولیت شناسی حضرت امام حرف می‌زنیم به یاد قطعنامه ۵۹۸ می‌افتم که امام تمام مسئولیت‌های آن را پذیرفت و این از ویژگی‌های ممتاز رهبر بود.

وی با اشاره به ویژگی نگرش مثبت حضرت امام ادامه داد: در مدیریت بحث برکت و مضیقه مطرح است به این معنا که در تفکر برکت این دید وجود دارد که تمام امکانات در دنیا بیشتر از نیاز مردم است و مدیر باید عرضه استخراج آن را داشته باشد اما در تفکر مضیقه این موضوع مطرح است که امکانات موجود فقط جواب ۱۰ درصد از رفع نیازهای مردم را می‌دهند.

مخبر تاکید کرد:‌ در حالی که امام بسیار به تفکر برکت و نگرش مثبت اعتقاد است امروز شاهد آن هستیم که سران برخی از کشورها ۶ الی ۷ میلیارد جمعیت دنیا را زیاد می‌دانند و معتقدند یک و نیم میلیارد نفر مازاد است و با کرونا، جنگ و … در حال کشت و کشتار مردم هستند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: از دیگر ویژگی‌های حضرت امام بحث آرامش بخشی و اطمینان بخشی وی است به طوری که با همین ویژگی ایشان شاهد وجود آ‌رامش در مناطق جنگی بودیم.

وی افزود: ویژگی دیگر امام نترسیدن از شکست بود دینداری امام و خلوص ایشان از مهمترین ویژگی‌های دیگر ایشان بود.

مخبر درباره ویژگی مدیریت زمان امام خمینی اظهار داشت: یک روایت از مدیریت زمان ایشان وجود دارد و گفته می‌شود در یکی از روزهای فروردین ۶۸ امام در حالی که تلویزیون را روشن کرده و رادیو را گوش می‌داد با تسبیح تعقیبات نماز عشا را هم انجام می‌دادند، همزمان با پا ورزش می‌کردند و در عین حال با سیدعلی آقا مشغول بازی بودند که این نشان از مدیریت زمان از سوی ایشان در هر مساله‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه منافقان توانستند تمام افراد را فریب دهند اما نتوانستند سر امام را با این سیاست فریب دهند گفت: دشمن شناسی حضرت امام یکی از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

وی تاکید کرد: از مهمترین ویژگی حضرت امام عدالت خواهی بوده و معتقدم اعمال عدالت کار حکومت است و وجه حکومت اسلامی با سایر حکومت‌ها اجرای عدالت است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهار داشت: اجرای عدل کار حکومت و احسان کار مردم است و بزرگترین احسان مردم این بوده که این حکومت را انتخاب کرده‌اند.

مخبر با اشاره به عملکرد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از سال ۹۷ تاکنون گفت: تمام امکانات را بسیج کردیم و در اختیار مردم قرار دادیم و از اسفند ۹۷ تا به امروز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام یک روز هم تعطیل نبوده و در تما م اتفاقات و بحران‌ها همراه مردم بودیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین وعده‌های ما پس از وقوع سیل بحث اشتغال بود و قول ایجاد ۱۳ هزار شغل را داریم که امروز توانستیم ۱۵ هزار شغل برای مردم سیل زده ایجاد کنیم که تمام اطلاعات افراد شاغل هم ثبت شده وجود دارد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به درخواست کمک کشورهای اروپایی از ستاد برای ارسال تجهیزات کرونایی گفت: در هفته گذشته چهار نامه از چهار کشور اروپایی برای ارسال تجهیزات پزشکی دریافت کردم که این کشورها همان کشورهایی هستند که ما روز اول شیوع کرونا از آنها تجهیزات خواستیم و به ما ندادند.

مخبر ادامه داد: در شیوع ویروس کرونا در چند حوزه به جد عمل کردیم و در حوزه‌های دارو تجهیزات تشخیص و درمان سریعا وارد شدیم امروز از کشورهای مختلف به ما التماس می‌کنند که سلول درمانی را برای آنها انجام دهیم.

وی گفت: هر دارویی که در درمان کرونا موثر تشخیص داده می‌شد دو هفته بعد در ایران آن دارو را به تولید  و قیمت داروهای موثر از ۲۳  کیلیون تومان به ۲۰۰ هزار تومان می‌رساندیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با تاکید بر اینکه در تولید واکسن از هیچ کشوری عقب نیستیم، گفت:‌ تولید واکسن را از چهار کانال دنبال می‌کنیم و از پیشرفته‌ترین کشورها برای تولید این واکسن هیچ چیزی کم نداریم.

مخبر ادامه داد: روزهای ابتدای شیوع کرونا با یک کشور برای واردات ۵۰ میلیون ماسک قرارداد منعقد کردیم اما جلوی آن را گرفتند از این رو به سرعت وارد حوزه تولید ماسک شدیم.

وی اظهار داشت: به سرعت ۱۸ دستگاه تولید ماسک را وارد کردیم که یک دستگاه از آن را در اختیار یک شرکت دانش بنیان قرار دادیم تا بتوانند با مهندسی معکوس به دانش تولید آن  دست یابند پس از سه هفته دستگاهی را تولید کردند که با کیفیت بهتر و سرعت بالاتر ماسک تولید می‌کرد و آن را استریل شده در اختیارمان قرار می‌داد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به رزمایش برکت امام خمینی گفت: در این رزمایش چند اقدام مهم انجام شده است و شاهد افتتاح ۲۴۲۳ پروژها عمرانی هستیم که از این تعداد ۱۷۰ باب مدرسه و ۲۰۰ مسجد و ۱۱۵ پروژه آب رسانی به افتتاح می‌رسد.

مخبر تاکید کرد: اینکه به مردم کمک می‌کنیم هنری نیست مهمترین سیاست ما بحث اشتغال و ایجاد توانایی در مردم است سال گذشته ۱۲۵ هزار شغل ایجاد کردیم که هدف‌گذاری ما برای امسال ایجاد ۱۸۸ شغل با هشت هزار میلیارد تومان سرمایه است.

مخبر ادامه داد: همچنین بحث احداث ۳۵۰۰ مسکن خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بالاتر را در دستور کار خود قرار دادیم که به هر یک از این واحدها ۱۶ نمیلیون تومان کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: از امروز توزیع ۴ میلیون بسته پروتئینی در کشور هم انجام می‌شود که تمام این اقدامات در حال انجام است و از همراهی با مردم متوقف نمی‌شویم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا