اقتصاد کلان

ظرفیت‌های اقتصادی لرستان مغفول مانده است

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان گفت: ممکن است ظرفیت استان در بحث وصول مالیات بیشتر از سه دهم درصد نباشد، اما در بخش‌های دیگری مانند کشاورزی و گردشگری و … ظرفیت داشتیم که مغفول ماند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، گودرز امیری امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی لرستان اظهار کرد: بحث سیستم هوشمند وصول مالیات، تسهیل‌گری در انجام امور مردم، شایسته سالاری و ایجاد سیستم ارتقا تعریف شده به منظور شایسته سالاری اموراتی است که انجام شده و جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: خیلی از مشکلات استان و حتی کشور می‌تواند از طریق سیستم هوشمند وصول مالیات قابل حل و فصل شود.

همچنین بخوانید

امیری با اشاره به اینکه گاهی در بحث بیکاری هر سال اعلام  می‌کنیم لرستان مقام اول را دارد، عنوان کرد: در سال ۹۷ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی داشتیم اما در بیکاری اول بودیم و در سال ۹۸ پنج هزار میلیارد تومان اعتبار وارد استان شد که بخشی به واسطه سیل بود و ۳۵ هزار واحد مسکونی ساخته یا تعمیر شد اما باز هم مقام اول بیکاری را داریم.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: ظرف دو سال گذشته بیش از ۹ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شد و بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان در چهار واحد سرمایه‌گذاری شده و ۷۰۰ نفر در ساخت مشارکت دارند اما باز هم مقام اول بیکاری را داریم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد سیستم هوشمند مالیاتی می‌تواند نقش مهمی در اصلاح این آمار داشته باشد.

امیری اضافه کرد: ما در استان ۵۴۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه داریم اگر جمعیت فعال استان را ۶۱۰ هزار نفر در نظر بگیریم با این اعداد و ارقام نتیجه دیگری حاصل می‌شود اما چرا این آمار منتشر شده و یاس و ناامیدی در مردم ایجاد می‌کند.

معاون استاندار لرستان افزود: سیستم هوشمند وصول مالیاتی می‌تواند مبنای خیلی از کارها در کشور قرار گرفته و منشاء تحولاتی باشد.

وی تصریح کرد: این مالیات که روزی تحت عنوان باج و خراج به زور وصول می‌شد همکاران شما آنقدر زحمت کشیدند که امروز به صورت یک سیستم هوشمند و با خود اظهاری وصول می‌شود که موفقیت بزرگی است.

امیری با اشاره به اینکه با این شرایط کشور و تحریم‌ها اتکا ما بر نفت و صادرات و واردات خیلی سخت است، عنوان کرد: امروز اتکا ما بر مالیات است پس باید جلوی فرار مالیاتی را گرفته و مفاسد این مجموعه را نیز حذف کنیم.

معاون استاندار لرستان اظهار کرد: مجموعه مالیاتی استان مجموعه‌ای توانمند و سالم ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات می‌شود شرایطی را ایجاد کرد که مالیات را به آسانی وصول کرد، در بعضی استان‌ها معافیت‌هایی را اعمال کردند که در دراز مدت به منبع درآمد پایدار برای دولت تبدیل شد، می شود این موضوع را در استان به عنوان بسته حمایتی مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا