انرژی

پارس جنوبی از فضای کلان استان بوشهر جدا نباشد

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در بوشهر گفت: هر چقدر منطقه پارس جنوبی با فضاهای درون استان ارتباط داشته باشد و از فضای کلان استان بوشهر جدا نباشد می‌تواند در روند حُسن اجرای کارها نقش بهتری ایفا کند.

آیت الله صفایی بوشهری در دیدار با مدیرعامل جدید سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بر اشتغال زایی برای جوانان استان، حمایت از تیم فوتبال پارس جنوبی، ایجاد دانشکده نفت و هماهنگی با فضای کلان استان توصیه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در ایران به عنوان پایتخت انرژی کشور محسوب می شود، اظهار کرد: استان بوشهر هم تولید کننده و هم صادر کننده انرژی است و کمتر استانی در کشور این چنین است آن هم در حیاتی ترین جغرافیای ایران که حوزه خلیج فارس است.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: به همین جهت نقش استان بوشهر با وجود دو حوزه انرژی اتمی و انرژی فسیلی و صنایع پایین دستی در کشور خیلی مهم است.

امام جمعه بوشهر گفت: پارس جنوبی و حوزه انرژی و صنایع اقماری آن در استان بوشهر، هم در زمینه اشتغال زایی در استان خیلی نقش مهمی ایفا می کند و هم در حوزه تولید محصولات استراتژیک خیلی نقش آفرین هستند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: زمینه درآمد زایی حوزه انرژی استان در سطح ملی نقش مهمی دارد و مایه اقتدار ایران است به همین خاطر منطقه ویژه انرژی پارس باید همیشه در یک آرامش جهت رشد تولید به سر ببرد و الحمدالله ما در سال های اخیر همیشه نگران تسهیم گاز بین ایران و قطر بوده‌ایم که الان به درجه‌ای از قدرت رسیده‌ایم که مساوی یا بیشتر از قطر برداشت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه الان منطقه پارس جنوبی و شمالی نقش مهمی هم برای فضای استانی و هم ملی دارد، تصریح کرد: باید در این مناطق تمام امور به سمتی رود که آن رونق تولیدی که مقام معظم رهبری می فرمایند هر روز تجلی بیشتری پیدا کند و همچنین پیوست های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی نیز در این مناطق که مورد تأکید مقام معظم رهبری است اجرایی شوند.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: با این همه خیرات و برکاتی که این مناطق دارند اگر این پیوست ها اجرا نشوند خود آن منطقه در درون دچار مشکل و در محیط بیرون نیز مشکل زا می شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه الحمدالله تا الان کارهای خوبی در این مناطق صورت گرفته اما هنوز کارهای زیادی هست که به علت های مختلف اجرا نشده، گفت: امیدواریم با حضور جنابعالی این مسائل محقق شود به ویژه اشتغال جوانان استان که در شرایط کنونی خیلی مهم است و همچنین مسئله محیط زیست و پیوست های اجتماعی و توسعه محیط پیرامونی و پیوست های فرهنگی درونی و بیرونی.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه هماهنگی و ارتباط بهینه با فضای استان کاملا در موفقیت در این مناطق نقش دارد، اظهار کرد: هر چقدر شما با فضاهای درون استان ارتباط داشته باشید و هماهنگی های لازم صورت گیرد و آن منطقه جدای از فضای کلان استان نباشد و در درون استان معنا و مفهوم پیدا کند، خیلی می‌تواند در روند حُسن اجرای کارها نقش ایفا کند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از پیوست های فرهنگی، حمایت از فضاهایی است که مردم به آن توجه دارند مثل تیم فوتبال پارس جنوبی جم، افزود: مردم استان این تیم را دوست دارند به ویژه مردم عزیز شهرستان جم که همیشه استقبال خوبی از بازی های این تیم دارند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: وقتی این تیم حمایت نشود مردم متأثر می شوند و اگر حمایت شود باعث خوشحالی مردم خواهد شد به همین خاطر لازم است در این زمینه تدبیر لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه توصیه کرد دانشکده نفت در منطقه ویژه انرژی پارس ایجاد شود که جوانان استان از این موهبت بهره مند شوند.

آیت الله صفایی بوشهری تأکید کرد: امیدواریم با حضور جنابعالی یک تحول اساسی و جدی در این مناطق صورت گیرد و این حالت تمایز و تفارقی که مدتهاست در این مناطق ایجاد شده برطرف شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا