اقتصاد کلان

روح‌الامینی: کرونا نشان داد می‌توانیم کارها را با هزینه کمتر و سرعت بیشتری پیش ببریم

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد که کرونا به ما ثابت کرد می‌توان بسیاری از مقررات دست و پاگیر را کنار گذاشت و امور را با سرعت بیشتری پیش برد.

به گزارش آرمان اقتصادی، عبدالحسین روح الامینی در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی شاخصه‌های کلان اقتصادی بیان کرد: از زحمات آقای همتی برای اصلاح امور تشکر می‌کنم اما برای آنکه مجلس به راس امور بازگردد باید خیلی از مجوزها و دستورالعمل‌های شورای هماهنگی سران قوا لغو شده و قانونگذاری به ریل اصلی خود یعنی مجلس بازگردد. شورای هماهنگی سران قوا تدبیر خوبی است اما برای زمانی که ضرورت وجود دارد. ما باید برای مدیریت منابع محدود موجود برنامه ریزی کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که در دوران کرونا ما در دو روز ثبت سفارش انجام دادیم و برخی از اجناس از گمرک امام ترخیص شدند چرا باید در سایر ایام برخی از صنایع از جمله صنایع دارویی حدود شش ماه درگیر بروکراسی بانک مرکزی شوند؟

همچنین بخوانید

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: کرونا نشان داد که ما می‌توانیم بعضی از کارها را با هزینه کمتر و سریعتر انجام دهیم. تخصیص قطره چکانی ارز در ماه‌های آخر سال ۹۸ بلایی بود که برای صنایع مشکل ایجاد کرد. چرا باید کامیون‌های ما برای صادرات در مرزها بمانند؟ کرونا نشان داد می‌توان بسیاری از مقررات دست و پاگیر را کنار گذاشت. ما باید به دنبال راه علاج برای مشکلات باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: آمار نشان می‌دهد بودجه نهاد ریاست جمهوری، مجلس و قوه قضائیه در چند سال اخیر نسبت به سایر بخش‌ها روند صعودی دارد. ما باید صرفه جویی را از خودمان شروع کنیم. به معاونین و مدیران پارلمانی دولت نیز توصیه می‌کنم به وظایف خود عمل کرده و در امور داخلی مجلس و شکل گیری کمیسیون‌ها دخالت نداشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا