اقتصاد کلان

خاندوزی: تعهدات سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید برای مجلس یازدهم روشن شود

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد که مجلس و دولت باید بر اساس تعهدات با یکدیگر همکاری داشته اما هر یک از بخش‌ها باید به تعهدات خود پاسخگو بوده و آنها را اجرایی کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید احسان خاندوزی در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی شاخصه‌های کلان اقتصادی بیان کرد: از فرمایشات رئیس سازمان برنامه و بودجه که گزارشی کارشناسی بود و بر اساس تعهد ارائه نشد عبور می‌کنم. اگر شش سال نرخ رشد هشت درصد اقتصادی کشور ما تجربه کند درآمد سرانه کشور تازه به سال ۹۰ باز می‌گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: قرار بود در جلسه علنی امروز مجلس رئیس مرکز آمار ایران نیز حضور یابد و بنده قصد داشتم با توجه به بیانات رهبری از ایشان بخواهم در خصوص نمره عدالت در کشور به مجلس گزارشی ارائه کند.

همچنین بخوانید

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: ای کاش آقای همتی در خصوص تعهد بانک مرکزی به هدفگذاری در رابطه با تورم و مسئله مدیریت چرخه ریالی بیشتر به مجلس توضیح می‌دادند. اکنون تراکنش‌هایی درون بانکی به صورت دقیق و آنلاین توسط بانک مرکزی مشاهده نمی‌شود. تا زمانی که ما بر چرخه ریالی حکمرانی نداشته باشیم وضعیت تغییری نمی‌کند. آقای همتی در رابطه با سلامت بانکی و ناترازی بانک‌ها صحبت کردند اما پاسخی در رابطه با هدفگذاری بانک مرکزی برای سلامت بانکی ندادند.

وی در ادامه تاکید کرد که بانک مرکزی باید در حوزه سلامت بانکی گام‌های جدی‌تری بردارد. تسهیلات تکمیلی در رشد نقدینگی ما چقدر نقش دارد. باید فهرست تعهدات سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای مجلس یازدهم روشن شود و ان شاءالله بر اساس برنامه و طبق تعهدات دولت بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مجلس به آنها کمک خواهد کرد اما در عین حال توقع پاسخگویی نیز داریم. باید بر اساس اهداف و تعهدات با یکدیگر همکاری داشته اما به تعهدات خود عمل کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا