بانکبانک و بیمه

انتصابات جدید در سه حوزه تاثیرگذار بانک دی

در جلسه ای با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک دی، مدیران جدید حوزه های «مدیریت امور اعتبارات»، «مدیریت امور حقوقی و دعاوی» و «اداره پیگیری و وصول مطالبات» معرفی شدند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک دی، دکتر برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در این جلسه که با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد بانک برگزار شد طی احکامی جداگانه علی طاهری، رسول امیری و اسمعیل جلایی را به سمت مدیر امور اعتبارات، سرپرست مدیریت امور حقوقی و دعاوی و مدیر پیگیری و وصول مطالبات در بانک دی منصوب کرد.

بر اساس این گزارش، کریمی در این جلسه، عملکرد سه حوزه حقوقی، اعتبارات و وصول مطالبات را در تعیین وضعیت بانک تاثیرگذار دانست و گفت: همکاری پیوسته و اتخاذ تدابیر کاربردی و هم‌راستا در این سه حوزه می تواند به تغییر وضعیت بانک و دستیابی به سودآوری، کمک شایانی کند که لازمه آن با توجه به تغییر ساختار، بهره گرفتن از مدیرانی خبره و کارآمد است تا مسیر تحقق اهداف را با دانش و تجربه خود تسریع بخشند.

مدیرعامل بانک دی با اشاره به نتایج ثمربخش تغییرات ساختاری در بانک دی گفت: چابک سازی و به کارگیری نیروهای انسانی متخصص در حوزه های مختلف طی چند ماه اخیر، نتایج قابل قبول و امیدوارکننده‌ای را برای بانک در پی داشته است که از آن جمله می توان به رشد چشمگیر چهار سپرده اصلی و سپرده‌های غیرهزینه زا اشاره کرد که زمینه سودآور بودن بانک را فراهم کرده است.

کریمی با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و شرایط رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا، مقطع کنونی را حساس دانست و گفت: اتخاذ تصمیمات به موقع و صحیح در شرایط بحرانی، مهم‌ترین هنر مدیریت است و انتظار می رود تمامی همکاران در سطح ستاد و شعب با تدبیر، همدلی و تلاش مضاعف، سهم خود را برای عبور کشور از این مقطع حساس ایفا کنند.

کریمی، حوزه اعتبارات را یکی از مهم ترین ارکان نظام بانکی برشمرد و گفت: حوزه اعتباری با برنامه ریزی اصولی و در نظر گرفتن بهداشت اعتباری می تواند با ارائه تسهیلات هدفمند و تسهیل روند صدور ضمانت نامه ها و اسناد اعتباری داخلی برای بانک فرصت ساز باشد.

وی همچنین بر لزوم توجه به ارائه تسهیلات و خدمات مطلوب به خانواده معزز شهدا و ایثارگران و حمایت از واحدهای تولیدی به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های بانک دی در حوزه اعتباری تاکید کرد.

مدیرعامل بانک دی، وصول مطالبات معوق را راهی برای نجات اقتصاد کشور دانست و گفت: بدون شک تلاش برای وصول مطالبات معوق علاوه بر اینکه در بهبود وضعیت منابع و مصارف بانک موثر است، بر رشد اقتصادی کشور و رونق بازارهای ملی تاثیر بسزایی دارد که در چند ماه گذشته با اقدامات صورت گرفته در حوزه وصول مطالبات بانک، بخش قابل توجهی از مطالبات معوق تعیین تکلیف شد و انتظار می رود این روند شتاب بیشتری بگیرد تا با بهبود وضعیت منابع بانک و امکان اعطای تسهیلات بیشتر، زمینه شکوفایی و سودآوری بانک فراهم شود.

کریمی، کاهش تعداد پرونده های حقوقی را از دیگر موفقیت های اخیر بانک دی دانست و افزود: با پیگیری های مستمر اعضای هیئت مدیره از دستگاه قضایی و تلاش همکاران حوزه حقوقی از تعدد پرونده های حقوقی بانک کاسته شد و انتظار می رود با تداوم این اقدامات در اسرع وقت تعداد عمده ای از پرونده های حقوقی بانک تعیین تکلیف شود و تسهیل روند بررسی موضوعات حقوقی و مذاکره اصولی و در چارچوب ضوابط با مشتریان به صورت جدی در دستور کار حوزه حقوقی قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، نصرت الله شهبازی، رییس هیئت مدیره بانک دی نیز نقش سه حوزه اعتبارات، حقوقی و وصول مطالبات را کلیدی دانست و گفت: در هر سه حوزه تا کنون اقدامات موثری صورت گرفته که امید است با بهره مندی از تجارب مدیران جدید و باسابقه و تقویت این حوزه ها شاهد پیشرفت و کسب نتایج چشمگیر برای بانک ارزش آفرین دی باشیم.

شهبازی، بهبود وضعیت منابع و مصارف، توجه به کسب درآمد از محل ارائه تسهیلات و خدمات کارمزدی و تلاش برای کاهش تعداد پرونده های حقوقی را از مهم ترین ماموریت های کاری مدیران جدید برشمرد.

گفتنی است در این جلسه، با اهدای لوح سپاس از خدمات ارزشمند اردشیر فریدونی، مدیرکل حقوقی بانک دی قدردانی شد و دکتر برات کریمی با صدور حکمی ایشان را به عنوان مشاور مدیرعامل در امور حقوقی منصوب کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا