امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سرمایه گذاری برای ساخت سیلو در بنادر نوشهر و امیرآباد

قرارداد سرمایه گذاری ساخت سیلوی ۳۰ هزار تنی در بندر امیرآباد به امضا رسید و به زودی از سیلوی ۵۰ هزار تنی احداثی در بندر نوشهر بهره برداری می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی اصل سعیدی پور در حاشیه برگزاری آئین امضای قرارداد سرمایه گذاری گفت: یک شرکت با انعقاد قراردادی به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال، سیلوی غلات با ظرفیت نگهداری ۳۰ هزار تن را در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد احداث خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قرارداد این سرمایه‌گذاری به صورت B.O.T و در زمینی به مساحت تقریبی ۷ هزار متر مربع اجرا خواهد شد اظهار داشت: با توجه به مفاد قرارداد ساخت این سیلو به مدت ۲ سال به طول می‌انجامد.

مدیر بندر امیرآباد با اشاره به اینکه با بهره برداری از این پروژه برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: سرمایه گذار در این قرارداد متعهد شده است سالانه بیش از ۲۱۰ هزار تن غلات در این سیلوها نگهداری شود.

اصل سعیدی پور افزود: در حال حاضر ظرفیت سیلوهای غلات منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ۴۷۰ هزار تن است که از این میزان ۲۳۵ هزار تن به بهره برداری رسیده و ۲۳۵ هزار تن دیگر در حال ساخت است.

بهره برداری از سیلوهای ۵۰ هزار تنی بندر نوشهر؛ به زودی

همچنین رضا قهرمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذار بخش غیر دولتی در بنادر و دریانوردی استان مازندران از بهره برداری سیلوهای استاندارد غلات با ظرفیت ۵۰ هزار تن در روزهای آینده در بندر نوشهر خبر داد.

قهرمانی در تشریح این پروژه ملی اظهار داشت: این طرح در سال ۱۳۹۰ با سرمایه‌ای بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال و در راستای تأمین کالای استراتژیک کشور، در دو فاز ایجاد شده و ظرفیت عملیاتی آن در مجموع ۴۷۵۰۰ تن خواهد بود.

وی تصریح کرد: با اجرایی شدن این پروژه برای ۱۵۳۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

قهرمانی گفت: هدف این مجموعه کمک به اقتصاد کشاورزی، رفاه و البته ارتقا صنعت دریایی جهت رسیدن به چشم انداز ۱۴۰۴ کشور است، امری که موجب توسعه اقتصادی و اشتغال در این صنعت خواهد شد.

این سرمایه گذار در حوزه بنادر افزود: در همین راستا و در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری و به منظور پیشبرد اهداف سیاست‌های تبیین شده در سال جهش تولید و همچنین مصوبات دولت، با تکیه بر پیشینه قدرتمند خود، در حال احداث پایانه‌های صادراتی به منظور تسهیل و تسریع صادرات غیر نفتی با هدف ترویج، توسعه و تولید محصولات کشاورزی سالم جهت حضور قدرتمند در عرصه‌های بین المللی هستیم و بر این باوریم که انجام این مهم باعث تقویت سیستم حمل و لجستیک کالای ترانزیت و وارداتی و نیز تسریع و تسهیل ترابری کالا در کریدور شمال- جنوب و در نهایت کاهش هزینه حضور کالای صادراتی در مقابل کالای وارداتی در کشور خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا