اقتصاد کلانبانک و بیمهطلا و ارز

خرید کدام نوع سکه بیشترین سود را دارد؟

سکه گرمی کمترین سود را در میان انواع سکه، نصیب خریداران خود کرده است. قیمت هر سکه گرمی از ابتدای سال جاری تا به امروز تنها ۹.۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پنج نوع سکه رایج امامی، تمام بهار آزادی، نیم سکه بهار آزادی، ربع سکه بهار آزادی و سکه گرمی که در بازار طلا مورد معامله قرار می‌گیرد دارای بازدهی‌های یکسانی نبوده و میزان افزایش و کاهش قیمت هرکدام متفاوت از دیگری است. اما نوسان کدام نوع سکه بیشتر بوده است؟

بررسی روند قیمت انواع سکه نشان می‌دهد سکه امامی بیشترین و سکه گرمی کمترین افرایش قیمت را به ثبت رسانده‌اند.

همچنین بخوانید

قیمت سکه امامی از ابتدای سال جاری تا ۲۱ خرداد ماه امسال با ۲۵٫۳۸ درصد رشد از شش میلیون تومان به ۷٫۵ میلیون تومان رسیده و بیشترین افزایش قیمت را در میان انواع سکه کسب کرده است.

نیم سکه و ربع سکه نیز هرکدام به ترتیب با رشد ۲۳٫۹ و ۱۸٫۲ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در این میان سکه بهار آزادی نیز با ۱۷٫۷ درصد افزایش قیمت، بازدهی بالاتر از سکه گرمی را به ثبت رسانده، به طوری که قیمت آن از ۶٫۲ میلیون تومان در ابتدای سال به بیش ۷٫۳ میلیون تومان در ۲۱ خرداد ماه امسال رسیده است.

طی دوره مذکور سکه گرمی کمترین سود را در میان انواع سکه، نصیب خریداران خود کرد. قیمت هر سکه گرمی از ابتدای سال تا به امروز تنها ۹٫۱ درصد افزایش یافته در حالی که سکه امامی حدود سه برابر، سود بیشتر به خریداران خود داده است.

منبع
تجارت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا