بورسبورس اوراقطلا و ارز

پیش بینی بورس در هفته آینده/سکه و طلا در انتظار ارزانی

پیش بینی می شود بازار سرمایه هفته آینده با رشد منطقی همراه با سود قابل قبول شرکت ها رو به رو شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سومین هفته خرداد ۹۹  با رشد نرخ ارز و سکه آغاز شد  به طوری که شاهد نوسان‌های رو به رشدی در این بازار بوده‌ایم از طرف دیگر بازار بورس با رشد شاخص کل همراه بود و این موضوع بیانگر آن است که بازار سرمایه از رونق خوبی نسبت به هفته گذشته برخوردار است.

البته نباید فراموش کرد که بازار نفت در سطح جهانی نیز دچار کاهش قیمت شد چراکه میزان ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی آمریکا افزایش یافته است و نگرانی از مازاد عرضه و کاهش تقاضای برای مصرف سوخت در آمریکا سبب شد تا قیمت نفت کاهش یابد.

افزایش اونس جهانی مهم ترین عامل گرانی طلا و سکه

نادر بذرافشان دبیرهیات مدیره  اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران گفت: روند قیمتی بازار طلا و سکه در سومین هفته خرداد صعودی بوده است و  اونس جهانی  به طور متوسط حدود  ۴۰ دلار  در این هفته  افزایش داشته است که در بازارهای داخلی نیز تأثیر گذاشته است.

او بیان کرد: افزایش نرخ ارز یکی از عوامل گران شدن  قیمت طلا و سکه در بازاراست   اما اصلی ترین عامل آن افزایش اونس جهانی است که روند صعودی نرخ سکه و طلا  در چنین شرایطی طبیعی است و با این ۲ عامل رابطه مستقیم دارد.

بذر افشان اظهار کرد: همچنان در بازار با کمبود تقاضا برای سکه و طلا مواجه هستیم  و به بیان دیگر میزان فروش مصنوعات طلا و سکه در بازار تقریبا به صفر رسیده است.

دبیرهیات مدیره اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران گفت: با مدیریت و کنترل بیشتر بانک مرکزی در بازار ارز و ایجاد ثبات در قیمت ارز باعث می شود نرخ طلا و سکه از نوسان کمتری برخوردار باشد که دراین صورت افزایش قیمت طلا و سکه دور از انتظار است.

 از خرید طلا و سکه در فضای مجازی جدا خودداری کنید

بذر افشان درباره فروش مصنوعات طلا در فضای مجازی گفت:گاهی  افراد سود جویی که جواز کسب ندارند  در فضای مجاری اقدام به فروش سکه و مصنوعات طلا  می کنند که توصیه می‌شود افراد  به صورت حضوری و از واحدهایی که جواز اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران  را دارند کالای مورد نظر خود را  خریداری کنند و از خرید در فضای مجازی جدا خودداری کنند چراکه با مشکلات فنی مواجه خواهند شد به عنوان مثال ممکن است طلای خریداری شده ۱۸ عیار نباشد و  از  ارزش کمتری برخوردار باشد یا در کالای فروخته شده از روکش طلا استفاده شود و در حقیقت بدل باشد.

او تصریح کرد: حباب سکه در آخرین روز کاری حدودا ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

قیمت نفت کاهشی شد

قیمت هر بشکه نفت برنت  که روز سه شنبه حدود یک درصد افزایش یافته بود با ۵۷ سنت معادل ۱.۴ درصد افت کرد و  قیمت نفت خام آمریکا نیز  در روز سه شنبه شاهد رشد حدودا ۲ درصدی بود با ۶۸ سنت معادل ۱.۸ درصد کاهش یافت.

قیمت هر دو شاخص نفتی روز دوشنبه به بالاترین رقم در طی ۳ ماه گذشته رسید، اما برخی تحلیلگران معتقدند قیمت‌ها خیلی سریع بالا رفته در حالی که شیوع کرونا در جهان هنوز کنترل نشده است.

بر خی از تحلیلگران معتقدند کاهش قیمت نفت برنت به احتمال زیاد به برداشت سودهای سرمایه گذاران پس از افزایش قیمت‌های اخیر بر می‌گردد. این در حالی است که هیچ تغییر کلیدی در عوامل بنیادین حاکم بر بازار رخ نداده که توجیه کننده این تغییر جهت باشد.

نوسان همراه همیشگی بازار بورس است؛ سهامداران آماده باشند

 حامد ستاک کارشناس بازار سرمایه گفت: افراد حرفه‌ای که در بازار سرمایه معامله می‌کنند  همواره با صعود و نزول در بورس آشنایی دارند و آن را جزء جدا نشدنی بورس می‌دانند اما  سهامدارانی که به‌تازگی وارد بازار شده‌اند با تغییرات شاخص بورس دچار هیجان در معاملات خود می‌شوند.

او بیان کرد: به سهام‌دارانی که از ربه کمتری برخوردار هستند پیشنهاد می‌شود نسبت  به بازار سرمایه دید بلند مدت داشته باشند چون  در بازارهای مالی دیگر  شاخصی به صورت لحظه‌ای نوسان‌های قیمتی را  نشان نمی‌دهد که در نتیجه  کمتر شاهد هیجانات معاملاتی در آن‌ها هستیم.

ستاک افزود: از مزیت بازار  سرمایه قدرت نقد شوندگی آن است و در هر زمان می‌توانید شاهد ارزش  سهام خود در محل تلاقی عرضه و تقاضا معاملات باشید.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر تازه واردها در بورس دید بلند مدت نسبت به بازار سرمایه داشته باشند و سهام شرکت‌های سود ده  را انتخاب کنند قطعاً به سود مورد نظر خود در بلند مدت می‌رسند.

او در پایان گفت: پیش بینی می شود روند بازار سرمایه در روزهای آینده رو به رشد باشد و در صورتی این رویه تغییر خواهد کرد که اتفاق تاثیر گذاری در اقتصاد کشور رخ دهد.

چه زمانی نرخ طلا کاهش می یابد؟ / بورس پس اندازی بلند مدت برای سرمایه گذاری/ نرخ دلار و یورو وارد فاز جدید می شود / ارزش سهام عدالت چقدر است؟ /سبقت بازار بورس از ارز و سکه /سوددهی بیشتر بازار سرمایه نسبت به بازار های مالی دیگر/ با کاهش تقاضا نرخ نفت افت کرد/ بازار طلا و ارز رکورد زد

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا