ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

رونمایی از طرح توسعۀ خدمات دیجیتال ایرانسل در ۱۰۳۴ روستا با حضور وزیر ارتباطات

دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکۀ ملی اطلاعات، روز شنبه، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان مرکزی ایرانسل رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی ایرانسل، مراسم «رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکۀ ملی اطلاعات»، روز شنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۹، با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیأت همراه، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل و معاونان و مدیران ارشد ایرانسل، در آمفی تئاتر ساختمان مرکزی ایرانسل و نیز با حضور آنلاین استانداران کهگیلویه و بویراحمد و کردستان و جمعی از نمایندگان مردم دو استان در مجلس شورای اسلامی، برگزار می‌شود.

در این مراسم، با برقراری ارتباط آنلاین با دو روستای «شهنیز» در استان کهگیلویه و بویراحمد و «گلانه» در استان کردستان به عنوان نمونه‌هایی از ۱۰۳۴ روستا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سایت‌های مخابراتی ایرانسل در این روستاها را افتتاح می‌کند.

همچنین بخوانید

با اضافه شدن این روستاها، تعداد روستاهای تحت پوشش شبکۀ ایرانسل به ۱۷۶۴۴ روستا رسیده است.

همچنین در این مراسم، مدیرعامل ایرانسل، آخرین اقدامات و دستاوردهای اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در زمینۀ ارائۀ خدمات دیجیتال را شرح می‌دهد.

دسترسی این روستاها به شبکۀ ملی اطلاعات که از طریق سرمایه‌گذاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایرانسل انجام شده است، با ایجاد امکان استفادۀ ساکنان این روستاها از جدیدترین خدمات دیجیتال، زمینۀ بهبود کیفیت کسب و کار و زندگی در این مناطق را فراهم می‌کند.

ایرانسل پیش از این، از طریق همکاری با تأمین‌کنندگان خدمات ارتباطی ثابت در روستاها، ضمن انعقاد تفاهم‌نامه، تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود را در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات ارتباطی در سراسر کشور، با تمرکز بر بهبود وضعیت پوشش در مناطق روستایی به کار گرفته بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا