ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فعال بودن سرویس رومینگ بین‌الملل، در داخل کشور هزینه‌ای برای مشترکان ایرانسل ندارد

پیرو برخی پرسش‌های مطرح شده در رسانه‌های اجتماعی پیرامون خدمات رومینگ بین‌الملل ایرانسل، این اپراتور اعلام کرد که امکان استفاده از خدمات رومینگ بین‌الملل به صورت پیش‌فرض، برای تمامی مشترکان ایرانسل فعال است تا در صورت خروج مشترک از کشور و حضور در مناطق تحت پوشش اپراتورهای طرف قرارداد، امکان بهره‌مندی از خدمات رومینگ و ارتباط با ایران میسر شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی ایرانسل، با توجه به این که برای استفادۀ مشترکان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران از خدمات رومینگ بین‌الملل ایرانسل در خارج از کشور، لازم است این امکان از قبل روی سیم‌کارت آنها فعال باشد؛ ایرانسل با فعال‌سازی استفاده از خدمات رومینگ برای همۀ مشترکان خود، این امکان را فراهم کرده است تا پس از خروج مشترک از کشور و عدم دسترسی به اپراتور مبدأ، استفاده از خدمات رومینگ امکان‌پذیر باشد.

این امکان به صورت یک روال عادی، برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه فعال است و امکان غیرفعال‌سازی و یا فعال‌سازی مجدد خدمات رومینگ، علاوه بر اپلیکیشن ایرانسل من، از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۱۱* نیز فراهم است.

همچنین بخوانید

بر این اساس، در زمان حضور مشترک در خاک ایران، همواره تعرفه‌های عادی برای مشترک محاسبه می‌شود و تنها در صورت خروج مشترک از کشور و قرار گرفتن در مناطق تحت پوشش اپراتورهای طرف قرارداد، تعرفه‌های رومینگ محاسبه می‌شود.

همچنین صرفاً در نقاط مرزی، در صورتی که به خاطر تخلف و همپوشانی اپراتورهای میزبان در کشورهای همسایه، مشترکی به شکل ناخواسته، تحت پوشش اپراتورهای خارجی قرار گیرد، به سرعت به وی پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌شود و روش غیرفعال‌سازی و تعرفه‌های رومینگ بین‌الملل به او اطلاع‌رسانی می‌شود و تا زمانی که مشترک تماس ورودی و خروجی نداشته باشد، هیچ هزینه‌ای بابت رومینگ به حساب وی منظور نمی‌شود. برای مرزنشینانی که ممکن است به دلیل همپوشانی اپراتورهای کشورهای همسایه، در معرض رومینگ ناخواسته قرار داشته باشند نیز به طور دوره‌ای، پیامک‌های اطلاع‌رسانی ارسال و جزئیات مربوط به غیرفعال‌سازی و فعال‌سازی مجدد خدمات رومینگ به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

علاوه بر این، به محض قرار گرفتن مشترک در مناطق تحت پوشش اپراتور میزبان خارجی، شناسۀ اپراتور، با توجه به مدل گوشی مشترک، تغییر می‌کند و به طور متفاوت از قبل نمایش داده می‌شود. همچنین مشترک، پیامکی از ایرانسل مبنی بر ورود به کشور مقصد دریافت می‌کند و تعرفه‌های ترجیحی اپراتورهای آن کشور، به اطلاع مشترک رسانده می‌شود.

ایرانسل همچنین با همکاری با یک شرکت معتبر بین‌المللی و استفاده از سامانۀ اختصاصی BRC (Border Roaming Controller)، اولین اپراتور ایرانی است که به‌روزترین و پیشرفته‌ترین سامانه کنترل رومینگ ناخواسته در مناطق مرزی را به کار گرفته است و این سامانه، هنگام حضور مشترک در نقاط مرزی، امکان قرار گرفتن ناخواستۀ مشترک در پوشش اپراتور کشور خارجی را به حداقل ممکن می‌رساند.

علاوه بر این، با توجه به نظارت و بررسی‌های دقیق انجام شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو در کسب رضایت مشتری، همواره کمترین تعداد شکایات مربوط به رومینگ ناخواسته را داشته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا