اقتصاد کلان

استارت کار ۶۸ هزار و ۶۰۰ کارورز از امروز

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، با توجه به شروع طرح کارورزی از اردیبهشت سال جاری تعداد بسیاری از فارغ‌التحصیلان بیکار در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که از میان افراد ۶۹ هزار شغل اولی و فارغ‌التحصیل داشنگاهی از امروز مشغول به کار می‌شوند.

طرح اشتغال کاج بخشی از برنامه اشتغالی دولت است، طرح هایی که برای افزایش مهارت و اشتغال پذیری جوانان (شغل اولی‌ها)، ایجاد فرصت های شغلی مناسب و پایدار جهت رفع مشکل جوانان جویای کار در قالب اجرای دوره مهارت آموزی در محیط واقعی کار، دوره کارورزی و برخی مشوق­های کارفرمایی متناسب با قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه کل کشور در سال­جاری، تحت عنوان کارانه اشتغال جوانان طراحی و تدوین شده است.

همچنین بخوانید

به گفته مسئولین از ابتدای شروع این طرح ۳۸۶ هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کرده‌اند که سطح تحصیلات این افراد از ابتدایی تا دکتری را شامل می‌شود و این طرح از چهارشنبه ۲۱ تیر ماه سال جاری استارت می‌خورد.

نکته قابل توجه اینجاست که طرح کارورزی صرفا برای اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مقطع فوق دیپلم به بالا را شامل می‌شود و از کل تعداد ۳۸۶ هزار نفری که در سامانه ثبت نام کرده‌اند ۶۸ هزار و ۶۰۰ نفر دارای مدارک دانشگاهی و مشمول طرح می‌شوند.

براساس گزارش میزان، از امروز حدود ۶۹ هزار نفر فارغ‌التحصیل بیکار شغل اولی از طریق ثبت نام در سامانه کارورزی وارد بازار کار می‌شوند که این تعداد تا به حال در هیچ کاریابی ثبت نام نکرده‌اند و قرار است با این طرح و متناسب با رشته تحصیلی خود کارورزی کرده و ماهیانه ۳۱۰ هزار تومان کمک هزینه آموزشی دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع:میزبان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا