بین الملل

تاجران طلا از نیویورک به لندن فرار کردند

در بهار امسال فاصله قیمت نقدی طلا بین بورس فلزات لندن و نیویورک بیش از ۴۰ برابر شد. این برخی تاجران را مجبور کرد برخی از معاملات خود در بورس آمریکا را در بازار فرابورس فلزات لندن انجام دهند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، در بهار امسال فاصله قیمت نقدی طلا بین بورس فلزات لندن و نیویورک بیش از ۴۰ برابر شد که این برخی تاجران را مجبور کرد برخی از معاملات خود در بورس آمریکا را در بازار فرابورس فلزات لندن انجام دهند.

گزارش جدید بلومبرگ نشان می‌دهد که نوسانات بی‌سابقه در قیمت‌های طلا باعث شده است که بورس لندن از بورس نیویورک جلو زده و به مرکز جهانی طلا تبدیل شود.

رأس کراول، مدیرعامل اتحادیه بازار فلزات لندن که نماینده بازار جهانی فرابورس (اوتی‌سی: معاملات بین دو طرف بدون نظارت بورس) طلا می‌باشد، گفت: در ماه‌های اخیر حجم طلای معامله شده در بورس لندن، از حجم معاملات پیش‌خرید طلای آمریکا فراتر رفته است.

کراول گفت: حجم معاملات بورس طلای لندن به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر ۲۰۱۸ رسیده است که این نشان می‌دهد که تاجران بخشی از معاملات خود را از نیویورک به لندن انتقال داده‌اند.

پاندمی ویروس کرونا باعث شده است تا بسیاری از تولیدکنندگان طلا فعالیت‌های خود را تعلیق کنند و بسیاری از هواپیماهای مسافربری که برای انتقال طلا و کالاهای ساخته شده از آن استفاده می‌شدند زمین‌گیر شده‌اند.

در عین حال هرج‌ومرج در بازارهای مالی باعث شده تا سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان سرمایه امن رو بیاورند، اما نگرانی در مورد چشم‌انداز عرضه آن باعث شده تا قیمت‌های پیش‌خرید طلا در بورس نیویورک ۷۰ دلار از قیمت‌های نقدی بورس لندن بالاتر باشند؛ در حالی که قبلاً این فاصله ۱.۵ دلار بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا