اقتصاد کلانبانک و بیمهطلا و ارز

همتی در کمیسیون اقتصادی: بازار ارز قابل مدیریت است/نوسانات مقطعی است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که طبق اظهارات رئیس کل بانک مرکزی بازار ارز قابل مدیریت است و نوسانات ایجاد شده در این بازار کوتاه و مقطعی است.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه عصر امروز سه شنبه کمیسیون اقتصادی با حضور نیکزاد نایب رئیس مجلس و همتی رئیس کل بانک مرکزی و معاونین وی، گفت: در این جلسه درباره مشکلات و مباحث ارزی و به خصوص اتفاقاتی که در دوره شیوع کرونا و مشکلات صادرات غیرنفتی آمده بود بحث‌هایی مطرح شد. رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگان معتقد بودند که اتفاقات اخیر ربطی به آنچه در بازار رخ می‌دهد نداشت و متفق القول بودند که بازار قابل کنترل است.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد کارگروه مشترکی بین کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی برای رصد دائمی بازار و پیشبرد امور تشکیل شود. اعضای کمیسیون همچنین ایراداتی را به عملکرد بانک مرکزی مطرح کردند که برخی از آنها را پذیرفتند. از جمله گفته شد آئین‌نامه اجرایی استفاده از رمز ارز به تاخیر افتاده و گفتند که در دست تهیه است و درخواست از بانک مرکزی این بود که برنامه‌اش برای مدیریت منابع و مصارف ارزی را به کمیسیون ارائه کند.

طغیانی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین بحث استفاده از ظرفیت تعاملات پارلمانی برای حل مسائل ارزی مطرح و پیشنهاد شد همچنین پیشنهاد درگاه اینترنتی مبادلات ارزی با نظارت بانک مرکزی نیز مطرح شد و در نهایت تسهیلات یا مشوق‌هایی که بانک مرکزی می‌تواند برای ورود ارز توسط صادر کنندگان فراهم کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از نظر رئیس کل بانک مرکزی بازار ارز کاملا قابل مدیریت است و افق روشنی دارد یادآور شد امیدواریم این بازار به ثبات یکسال و نیم گذشته برگردد ضمن اینکه آقای همتی معتقد بود اینها نرخ‌های طبیعی بازار ارز نیست و بر اساس سوداگری‌ها در بازار است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یادآور شد ما سال گذشته حوادث سخت‌تری را داشتیم اما علی رغم این شرایط بازار حفظ شد و بازار متلاطم نشد حتی زدن پایگاه در عراق بازار ما را متلاطم نکرد و در موضوع اخیر هم شرایط قابل مدیریت است و تاثیر بلندمدت ندارد بلکه این نوسانات کوتاه و مقطعی است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی اضافه کرد: برآیند جلسه این بود که ما در بلند مدت باید بازار را مدیریت کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا