بین الملل

سهام آسیا اقیانوسیه به بالاترین سطح ۴ ماهه رسید

با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌انداز بازگشایی اقتصاد جهان، سهام آسیایی به بالاترین سطح ۴ ساله رسید، این در حالی است که میزان مبتلایان جدید به ویروس کرونا در جهان رو به افزایش است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌انداز بازگشایی اقتصاد جهان سهام آسیا اقیانوسیه به بالاترین سطح ۴ ساله رسید، در حالی که به نظر می‌رسد میزان مبتلایان جدید به ویروس کرونا در جهان در حال افزایش است.

مشاور سلامت کاخ سفید، دکتر آنتونی فاوچی، هشدار داد بخش‌هایی از آمریکا با سطحی از رشد مجدد ویروس کرونا مواجه شده‌اند که بازگشایی اقتصاد را مختل کرده است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۳۹ درصد به ارزش خود افزود تا به بالاترین سطح خود از اوایل ماه مارس تا کنون برسد. نیکی ژاپن ۰.۰۸ درصد بالا آمد.

در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۰.۳۶ درصد رشد کرد، اما هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۱۵ درصد افت کرد. اما سهام غول تکنولوژی چین، تنسنت، در بازار هنگ‌کنگ جهش کرد و به رکورد جدیدی دست یافت و در پایان معاملات ارزش هر سهم این شرکت به ۵۰۰ دلار هنگ‌کنگ رسید.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۱۹ درصد رشد کرد و کوسپی کره‌جنوبی با جهش ۱.۴۲ درصدی روبرو شد.

در بازار ارز، دلار توانست نرخ برابری خود را در مقابل رقبای آسیایی خود تقویت کند. نرخ برابری دلار با یوآن چین ۰.۱۳ درصد تقویت شد و به ۷.۰۶۶۴ واحد رسید. دلار همچنین نرخ برابری خود را با ین ژاپن ۰.۰۹ درصد تقویت کرد تا در ۱۰۶.۶۳ واحد معامله شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا