انرژی

پایان تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت که با توجه به عدم ارایه هر گونه پاسخگویی سازنده خارجی در قبال تعهداتی نظیر تامیین قطعات یدکی و الزامات نرم افزاری و سخت افزاری سیستم کنترل، امیدواریم در آینده نزدیک مجتمع را در کلیه پالایشگاه‌های دارای تجهیز مشابه از خدمات و حضور سازنده خارجی بی نیاز کنیم.

هادی چابوک در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم مطابق با برنامه و با دستیابی حداکثری به اهداف برنامه ریزی شده، دو روز زودتر از برنامه در تاریخ ۲۹ خرداد ماه به پایان رسید.

وی درباره آخرین وضعیت پالایشگاه هشتم، گفت: با تلاش و همت شبانه روزی متخصصان و کارکنان، عملیات تعمیرات اساسی این پالایشگاه با انجام ۱۹۵۰ مورد درخواست کار تعمیراتی و بدون حادثه ناتوان کننده با موفقیت پایان یافت.

همچنین بخوانید

چابوک افزود: ویژگی خاص تعمیرات امسال همزمانی با شیوع ویروس کرونا بود که با رعایت و اجرایی کردن تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده، ضمن اطمینان از سلامتی کلیه پرسنل در مراحل جذب از طریق غربالگری و انجام تستهای تشخیصی اولیه، با دقت نظر و نظارت هوشمندانه همکاران HSE و همکاری کلیه ارکان اجرایی پروژه در طول بازه اجرای کار، از بروز هرگونه ابتلا و شیوع این بیماری پیشگیری شد.

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی  خاطرنشان کرد: این مهم با توجه به حضور جمعیت روزانه بالغ بر ۱۳۰۰ نفر شامل پرسنل ثابت رسمی و پیمانکار در کنار نیروهای موقت تعمیراتی و همچنین پیمانکاران رفع پانچ پروژه، از نقاط حایز اهمیت این پروژه است.

 چابوک با تاکید بر اینکه در بازه تعمیرات اساسی سال جاری در مجموع تعداد ۱۹۵۰ مورد درخواست کار تعمیراتی اجرایی شد، گفت: از این مهم می توان به بازرسی داخلی اولیه حدود ۱۰۰ تجهیز، تعویض،‌تعمیر و کالیبراسیون تعداد ۴۵۰ عدد شیر صنعتی و اطمینان، اجرای ۱۴ مورد طرح اصلاح و نوسازی خطوط ۴۴ اینچ واحد بازیافت گوگرد اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات مهم در عملیات تعمیرات اساسی گفت: از جمله مهمترین اقدامات انجام شده می توان به انجام تعمیرات اساسی،‌نقشه برداری از قطعات داخلی و تنظیمات تجهیزات کنترلی و آموزش نیروی انسانی تجهیز استراتژیک توربو اکسپندر درواحد بازیافت اتان ردیف سوم تصفیه گاز اشاره کرد.

چابوک ادامه داد: همچنین اقدامات ارزشمندی در راستای افزایش پایداری سیستمها و تجهیزات برقی و کنترلیپالایشگاه به انجام رسید که این مهم در بهبود شاخص اطمینان تولید پالایشگاه موثر خواهد بود.

به گفته وی، علاوه بر این، در فرصت تعمیرات اساسی سال جاری، رفع بالغ بر ۳۰۰ فقره پانچ مربوط به پروژه ، برنامه ریزی و اجرایی شد که از موارد مهم میتوان به تعویض اریفیسهای نصب شده روی سامانه اندازه گیری کمی و کیفی گاز صادراتی Fiscal metering با هدف افزایش دقت اندازه گیری این سامانه اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا