صنعت، معدن، تجارت

۹۵۰۰ واحد در شهرک های صنعتی کشور غیر فعال است

قزوین- سرپرست وزارت صمت گفت: از مجموع ۴۵ هزار واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کشور، ۹ هزار و ۵۰۰ واحد غیرفعال است که امسال برای بازگشت آنها به چرخه تولید اقدام عملی خواهیم کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین مدرس خیابانی در حاشیه سفر یک روزه به قزوین در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: در سالی که بنام جهش تولید نامیده شده با کمک صنعتگران شاهدیم که روند تولید بخوبی پیش می‌رود و افتتاح طرح‌های جدید و بازگشت برخی واحدها به چرخه تولید بیانگر امیدواری در حل مشکلات این بخش است.

وی افزود: افتتاح طرح‌های جدید می‌تواند به اشتغال و رفع بیکاری منجر شود و این خبر خوبی است که با همه فشار و تهدیدات روند تولید در کشور متوقف نشده است.

مدرس خیابانی بیان کرد: قزوین یک استان صنعتی است و ما خود را موظف می‌دانیم از همه واحدهای فعال حمایت کنیم و اجازه ندهیم تولید کشور دچار وقفه و توقف شود.

وی تصریح کرد: اولین گام اساسی در تأمین چادر مشکی در کشور برداشته شد و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا وابستگی خود به این کالا را قطع کرده و نیازهایمان را در داخل تأمین کنیم و روی پای خود بایستیم.

سرپرست وزارت صمت گفت: آنچه به عنوان نیاز اساسی در این عرصه مورد توجه است اصل خودکفایی و اتکا به صنایع داخلی است و وزارت صمت علیرغم محدودیت‌های ارزی در تأمین مواد اولیه گام‌های اساسی بر خواهد داشت.

مدرس خیابانی افزود: در این زمینه فکر اساسی خواهیم کرد و تلاش می‌شود تأمین مواد اولیه به سمت داخل سوق داده شود.

سرپرست وزارت صمت یادآور شد: هر جا که کالای مشابه خارجی داشته باشیم و بتوانیم کالا، مواد اولیه و تجهیزات را خودمان تولید کنیم باید این وضعیت را حمایت و تثبیت کنیم.

۹۵۰۰ واحد غیر فعال در شهرک‌های صنعتی

مدرس خیابانی ادامه داد: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی ۴۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی داریم که حدود ۹۵۰۰ واحد غیر فعال است و برنامه شرکت شهرک‌های صنعتی کشور فعال کردن این واحدها و بازگرداندن آنها به چرخه تولید است، تا پایان سال این واحدها فعال و پویا خواهد شد.

وی بیان کرد: البته در این شرایط تحریم فعال کردن واحدهای تعطیل شده و نیمه فعال کمی سخت است اما تلاش خواهیم کرد به رونق و جهش تولید کمک کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا