صنعت، معدن، تجارت

تکمیل زنجیره بخش تولید و افزایش صادرات در قزوین در اولویت است

قزوین. رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: تکمیل زنجیره تولید و افزایش صادرات مهمترین رویکرد ما برای تحقق جهش تولید در سال جاری است.

به گزارش آرمان اقتصادی، کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قزوین ظهر پنجشنبه با حضور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت، جمالی پور استاندار، عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری، لطف الله سیاهکلی، فاطمه محمد بیگی، رجب رحمانی و روح الله عباسپور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت، خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مرتضی علیخانی مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری و بخشنده رئیس اتاق بازرگانی در یکی از واحدهای صنعتی شهرک کاسپین برگزار شد.

عزیزالله افضلی در این مراسم گفت: نزدیکی به پایتخت و داشتن راه‌های مواصلاتی، ظرفیت‌های شاخصه اقتصادی، قدمت صنعتی و کارگری از ویژگی‌های قزوین است و برخی واحدها نیز نیم قرن سابقه فعالیت دارند.

وی افزود: با تقاضا محور بودن سرمایه گذاری در استان شاهد ۳۵ درصد رشد سرمایه گذاری هستیم که این موضوع می‌تواند به توسعه صنعتی استان کمک کند.

رئیس سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: معافیت مالیاتی شهرک صنعتی کاسپین از اقدامات مؤثری است که با پیگیری چند ساله استاندار، مدیران صنعتی و همکاری معاون رئیس جمهور، وزیر صمت و رئیس سازمان امور مالیاتی محقق شده و این امتیاز به افزایش سرمایه گذاری منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در استان قزوین ۲۰۰ معدن داریم که در پهنه‌های معدنی امکان سرمایه گذاری زیادی داریم که برای صنعت شیشه کشور و نساجی اهمیت زیادی دارد.

افضلی گفت: در استان قزوین با فعالیت ۳۳۰۰ واحد صنعتی حدود ۲.۵ درصد سرمایه گذاری صنعتی کشور محقق شده و ۶۰۰ بازرگان نیز در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند که ظرفیت استان را در بخش تولید افزایش داده است.

وی تکمیل زنجیره بخش تولید و صادرات را از مهمترین برنامه‌های اداره صمت در سال جاری دانست.

در این مراسم از ۲۵ صادرکننده نمونه استان قزوین تجلیل شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا