صنعت، معدن، تجارت

صادرکنندگان لوح نمی خواهند، حرفشان را بشنوید

قزوین- رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: برای تحقق رونق تولید به جای دادن لوح تقدیر به صادرکنندگان و تولیدکنندگان حرف های فعالان اقتصادی را بشنوید و به آن عمل کنید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی و آئین تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان قزوین روز پنجشنبه در یکی از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی کاسپین قزوین
برگزار شد.

مهدی بخشنده در این مراسم اظهار داشت: در شرایط کنونی باید تلاش کنیم تا وارد کننده ها به صادرکننده تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: باید در چشم انداز ۵ سال آینده به سمت صنایع ارز آور برویم تا از چالش‌ها عبور کرده و به بیگانگان وابسته نباشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: وقتی با اقتدار قادریم با همه تهدید دشمنان استکباری کشتی‌های حامل سوخت خود را به ونزوئلا ارسال کنیم و کسی جرأت تعرض نداشته باشد اما معلوم نیست چرا این اقتدار در سایر بخش‌های اقتصادی دیده نمی‌شود.

وی گفت: در استان قزوین واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگی داریم که توانمندی‌های بالایی دارند اما متأسفانه با کمترین ظرفیت کار می‌کنند چون موانع تولید زیاد است.

موانع تولید سرمایه گذاران را خسته و کلافه کرده است

بخشنده یادآور شد: متأسفانه موانع در مسیر تولید آنقدر زیاد و دست و پاگیر است که همه ما تولیدکنندگان و صادرکنندگان خسته و کلافه شده‌ایم و اگر عشق به کشور و مردم نبود کارخانه‌های خود ر ا رها می‌کردیم.

وی تصریح کرد: جای تعجب و سوال دارد اگر مدیری هم بخواهد تسهیل گری کند بازخواست می‌شود و برای نمونه مدیر گمرک قزوین که با درک شرایط اقتصادی نسبت به همراهی و روان سازی و ترخیص کالا در کمترین زمان اقدام کرده بازخواست می‌شود.

این صادرکننده نمونه استان گفت: آنقدر مشکلات زیاد است که در اتاق بازرگانی قادر به پاسخگویی به همکاران بازرگان و تولیدکننده و صادر کننده نیستیم و تداوم مشکلات ما را از همراهی باز خواهد داشت.

بخشنده اظهار داشت: مگر می‌شود تولیدکننده مواد اولیه خود را با شرایط سخت تحریم وارد کشور کند اما در گمرک به دلایل مختلف متوقف شود و آسیب‌های بیشتری به تولیدکننده بزند.

وی بیان کرد: از سرپرست وزارت صمت درخواست می‌کنیم و می‌پرسیم چرا نمی‌گذارید کالا و مواد اولیه به دست صنعتگر برسد و تولید رونق بگیرد.

بخشنده گفت: بسیاری از سیاست‌های کنونی قابل قبول نیست و در گمرک قزوین که ۸۵ درصد کالاهای وارد شده آن مواد اولیه است و مدیرش برای ترخیص زودهنگام مواد اولیه مواخذه می‌شود نشان می‌دهد مدیران عزم جدی برای ر فع موانع تولید ندارند.

در این مراسم از ۲۵ صادرکننده نمونه استانی و کشوری تجلیل شد.
 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا