اقتصاد کلان

تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به آزاد راه شیراز-اصفهان/ اجرایی شدن خط آهن میانه

عکس آرشیوی است.
ایسنا/فارس رئیس سازمان برنامه و بودجه از تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان بخشی از تعهد مالی دولت برای پروژه آزاد راه شیراز-اصفهان خبر داد و گفت: اکنون ٢٠٠ میلیارد تومان آن برای تخصیص ابلاغ شده و مابقی تا پایان شهریورماه تامین مالی خواهد شد.

محمدباقر نوبخت عصر چهارشنبه ۴ تیر در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه شیراز-اصفهان، مراتب قدردانی رئیس جمهور از دست اندرکاران احداث این پروژه بزرگ را اعلام کرد و گفت: رئیس جمهور مراتب پشتیبانی مالی دولت از اجرای و تکمیل پروژه آزادره شیراز-اصفهان را اعلام کرده است.

او کوتاهی زمان، کاهش طول و صرفه جویی هزینه‌های بالا را از مزایای این پروژه ذکر و خاطرنشان کرد: از اینکه جان یک عزیز و هموطن در یک جاده ایمن سالم بماند، برای دولت بسیار مهم است.

همچنین بخوانید

معاون رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به اینکه  تا پایان امسال شاهد بهره برداری از این آزادراه باشیم، عنوان کرد: این مهم مشروط به کمک و پشتیبانی دولت است و با اطمینان می‌گویم هر آنچه تعهد دولت به این ابر پروژه باشد، قطعا انجام خواهد شد.

نوبخت همچنین تاکید کرد: با تامین اعتبار میزان تعهد دولت هیچ عذر و بهانه‌ای برای کسی وجود نخواهد داشت، چرا که منابع مالی و اراده دو وزارتخانه دفاع و راه و شهرسازی مهیاست.

او با بیان اینکه امید است با همراهی و همبستگی اقدامات بزرگی به ثمر برسانیم، افزود: روزی تصور می‌شد که آیا می‌شود همدان به شبکه سراسری ریلی وصل شود که متصل شد و کرمانشاه نیز همینگونه.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سال گذشته ١٣٢ کیلومتر اتصال یک راه آهن دو خطه از میانه به تبریز برنامه ریزی شد که امسال انجام خواهد شد، یادآور شد: راه آهن یزد به فارس که به اقلید خواهد رسید نیز برای ماه‌های آینده برنامه ریزی شده و همه این پروژه‌ها در شرایطی در حال اجراست که در یک رویارویی بزرگ با رژیم زورگوی آمریکا که به مردم خود هم رحم نمی‌کند، قرار گرفته‌ایم.

نوبخت گفت: تمام تلاشش آمریکایی‌ها این است که از همه ابزارها استفاده کنند تا در بازار اقتصاد رخنه و نفوذ و بتوانند تاثیر بگذارد تا جمهوری اسلامی را از خدمت و توسعه بازدارد اما خدمت رسانی‌ها در ایران اسلامی، آغاز راه است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدباقر نوبخت به همراه وزرای راه و شهرسازی و دفاع چهارشنبه ۴ تیرماه، سفر خود به استان‌های فارس و اصفهان را آغاز کرد و در فرودگاه شیراز مورد استقبال استاندار فارس قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا