اقتصاد کلان

رتبه اعتباری کانادا کاهش یافت

موسسه رتبه بندی فیچ اعلام کرد که رتبه اعتباری کانادا را کاهش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تریدینگ اکونومیکس، با توجه به تصمیم دولت کانادا برای افزایش مخارج خود در حمایت از بخش های مختلف اقتصادی این کشور و به حداقل رساندن پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، موسسه رتبه بندی فیچ اعلام کرد رتبه اعتباری کانادا را یک رتبه تنزل خواهد داد.

در ماه های اخیر بخش تولید کانادا با کاهش شدیدی مواجه شده و رشد اقتصادی نیز به سطوح منفی رسیده است. به گفته موسسه رتبه بندی فیچ زمانی که اقتصاد کانادا بتواند به میزان تولیدات قبل از شیوع کرونا برگردد باید با بحران بدهی مواجه شود و همین مساله باعث خواهد شد تا رشد اقتصادی برای مدتی طولانی نتواند به سطوح بالایی برسد.

چشم انداز رشد اقتصادی و سرمایه گذاری کانادا در حال حاضر با چالش های محسوسی مواجه است اما انتظار می رود در میان مدت اقتصاد این کشور بتواند مجددا به نوعی از توازن و ثبات برسد.

برخلاف موسسه فیچ، دیگر موسسه مطرح رتبه بندی جهان یعنی استاندارد اند پورز رتبه اعتباری کانادا را تغییر نداده و چشم انداز آن را نیز باثبات اعلام کرده است.

از سوی دیگر پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا بر روی اقتصاد لهستان نیز تاثیر منفی گذاشته است تا جایی که طبق اعلام مرکز آمار این کشور، نرخ بیکاری تا پایان ماه می به ۶ درصد رسیده که این نرخ ۰.۲ درصد بیشتر از نرخ بیکاری ثبت شده در ماه قبل و ۰.۱ درصد بیشتر از رقم پیش بینی شده قبلی بوده است.

طی این مدت شمار بیکاران ۱۵۱ هزار نفر بیشتر شده است تا این رقم به بالاترین سطح خود از ماه فوریه تاکنون برسد.

انتظار می رود تحت تاثیر شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها، رشد اقتصادی امسال لهستان به پایین ترین سطح خود از زمان استقلال از شوروی سابق برسد. لهستان در طول پنج سال اخیر همواره یکی از بالاترین نرخ های رشد را در شرق اروپا داشته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا