انرژی

تشدید بحران نفتی ونزوئلا

بزرگترین پالایشگاه خصوصی هند خرید نفت ونزوئلا را متوقف کرد و صنعت نفت این کشور آمریکای جنوبی را تحت فشار بیشتری قرار داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند که شرکت ریلانس اینداستریز که بزرگترین پالایشگاه جهان را در جامناگار اداره می کند و سال گذشته ۲۵ درصد از صادرات نفت ونزوئلا را دریافت کرد، برنامه ای برای خرید نفت این کشور در آینده ندارد.

ریلاینس اینداستریز پس از پالایشگاههای آمریکایی، شرکت ملی نفت چین و روسنفت تریدینگ، جدیدترین خریداری است که به دلیل تحریمهای آمریکا واردات نفت ونزوئلا را متوقف می کند.

آخرین باری که ریلاینس یک محموله نفت ونزوئلا را بارگیری کرد در مارس بود و محموله مذکور را در ماه مه دریافت کرد. ریلاینس امسال ۱۱۷ هزار و ۶۵۰ بشکه در روز نفت ونزوئلا را خریداری کرده که در مقایسه با سال گذشته ۴۶ درصد کاهش داشته است.

ونزوئلا از ژوئن به چین، کوبا، اسپانیا و ایتالیا نفت صادر کرده است. محموله های صادر شده به اروپا برای تسویه بدهی‌های قدیمی بوده و درآمد چندانی برای ونزوئلا نداشته است.

شرکت نایارا انرژی که مورد حمایت روسنفت اویل قرار دارد و دومین پالایشگاه بزرگ خصوصی هند است، از مارس نفت ونزوئلا را دریافت نکرده است. این کشور برای پر کردن خلا نفت ونزوئلا، از کانادا، کویت و اکوادور نفت وارد کرده است.

طبق آمار، ریلاینس از نفت آمریکا، کلمبیا و اکوادور استفاده می کند و سال گذشته واردات نفت ونزوئلا را به شکل تهاتر در قبال فروش دیزل به این کشور دریافت کرد که ناقض تحریمهای آمریکا نبود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ونزوئلا که صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان است، از زمان تشدید تحریمهای آمریکا و تحریم شدن شرکتهای کشتیرانی و بازرگانان مکزیکی به دلیل همکاری با ونزوئلا، برای فروش نفت خود به مشکل برخورده است. صادرات نفت این کشور در ماه مه به پایینترین حد در ۷۳ سال اخیر سقوط کرد و انتظار می رود در ژوئن کاهش بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا