انرژی

طراحی سیستم‌های ضدپهپاد برای حفاظت از تاسیسات نفتی روسیه

یک شرکت امنیت سایبر دولتی روسیه سیستمهایی را به فروش می رساند که قادرند پهپادهایی که تاسیسات نفتی را هدف می گیرند، از کار بیاندازد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این فناوری پس از حملاتی که سپتامبر گذشته علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی صورت گرفت، متقاضی زیادی در روسیه و کشورهای دیگر پیدا کرده است.

شرکت کانسرن اوتوماتیکا که بخشی از شرکت دولتی روستک کورپوریشن است، قراردادهایی با شرکتهای نفتی متعدد روسی برای فروش سیستمهای ضدپهپاد به آنها امضا کرده و سرگرم مذاکره با شرکت روسنفت و گازپروم است که بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز این کشور هستند.

ولادیمیر کابانوف، مدیرکل شرکت کانسرن اوتوماتیکا به بلومبرگ گفت: زیرساخت انرژی در برابر حملات هوایی به شدت تحت حفاظت قرار دارد.

حملات پهپادی که سال گذشته به تاسیسات نفتی ابقیق صورت گرفت، تولید نفت عربستان سعودی را نصف کرد و تهدید هواپیماهای بدون سرنشین برای تاسیسات نفتی را بارز ساخت. حمله به تاسیسات نفتی کلیدی عربستان سعودی، به مدت چند هفته حدود پنج درصد از عرضه جهانی کاست و قیمتهای نفت را برای مدت کوتاهی به شدت افزایش داد.

شرکت کانسرن اوتوماتیکا توافقنامه هایی با شرکت نفت روسی تات نفت و پالایشگاه اسلاونفت یانوس امضا کرده و به دنبال نهایی کردن قرارداد با یک مشتری خارجی در ژوئن است. به گفته مدیرعامل کانسرن اوتوماتیکا، این شرکت سرگرم مذاکره برای امضا قراردادهایی با شرکتهای خاورمیانه ای، آسیایی و آفریقایی است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این شرکت سیستمهایی تولید می کنند که پهپادها را به صورت اتوماتیکی، نیمه اتوماتیکی یا توسط اپراتور غیرفعال می کنند اما درباره نحوه عملکرد این فناوری توضیحی نداد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا