انرژی

تحقیقات آلبرتا درباره حمایت خارجی از اعتراضات ضدنفتی

دولت ایالت آلبرتا تحقیقات در خصوص احتمال حمایت مالی خارجی از اعتراضات ضدنفتی در کانادا را تا اکتبر ادامه خواهد داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سونیا سویج، وزیر انرژی آلبرتا اظهار کرد یافته‌های اولیه از تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که بازرسان به زمان بیشتری برای تکمیل کارشان نیاز دارند.

مهلت اولیه برای تکمیل این تحقیقات دوم ژوییه بود.

همچنین بخوانید

دولت محافظه کار آلبرتا سال گذشته از راه‌اندازی اتاق جنگ انرژی به نام مرکز انرژی کانادا خبر داد که هدف آن بهبود تصویر عمومی نفت به عنوان بزرگترین منبع درآمد این ایالت است.

وزیر انرژی آلبرتا اکتبر گذشته گفته بود که مدتها شهرت بخش انرژی آلبرتا با کمپین علیه ماسه‌های نفتی آسیب دیده بود. مرکز انرژی کانادا روی بهبود دیدگاه‌ها در خصوص صنعت نفت و گاز متمرکز خواهد شد.

وی در سال ۲۰۱۹ از منابع رسانه ای متعدد که وجه صنعت ماسه‌های نفتی آلبرتای کانادا را تخریب کرده بودند به خصوص پولیتیکو و نشنال جئوگرافیک انتقاد کرده بود.

در این بین، دولت به سراغ سازمانهای خارجی رفته که ظاهرا اعتراضات ضدنفتی را حمایت مالی می‌کنند و در تابستان سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که ۱.۹ میلیون دلار برای تامین مالی تحقیقات در خصوص این سازمانهای خارجی اختصاص داده است که تلاش‌های هماهنگی را برای تخریب وجهه صنعت ماسه‌های نفتی راه انداخته اند.

اکنون علاوه بر تمدید مدت تحقیقات، دولت آلبرتا منابع مالی تحقیقات در خصوص دست داشتن عوامل خارجی در اعتراضات انرژی کانادایی را به میزان ۷۳۰ هزار دلار افزایش داده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این تحقیقات که وعده انتخاباتی جیسون کنی، نخست وزیر آلبرتا بوده است، انتقادات و حتی شکایت حقوقی از سوی شرکت حقوقی بین المللی اکوجاستس را برانگیخته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا