اقتصاد کلان

گشایش جدید ارزی با هند؟

مدیرعامل بانک هندی " یو سی او" از تلاش برای گسترش موارد استفاده خط اعتباری روپیه- ریال خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، پایگاه خبری هندی بیزینس استاندارد با اشاره به توقف واردات نفت هند از ایران به دلیل تحریم های آمریکا نوشت بانک عامل ” یو سی او بانک” که عاملیت خطوط اعتباری ارزی روپیه- ریال را بر عهده دارد به دنبال متنوع سازی واردات غیرنفتی هند از ایران برای زنده نگه داشتن این مکانیسم است.

آ کی گوئل- مدیر این بانک از رایزنی با واردکنندگان هندی برای استفاده از این مکانیزم خبر داده و افزوده است: در جستجوی فرصت های وارداتی جدید از ایران نظیر میوه تازه هستیم چرا که نقش ما تنها انجام دهنده تراکنش ها نیست بلکه ما باید تجارت بین ایران و هند را نیز تسهیل کنیم.

همچنین بخوانید

به دنبال تحریم های آمریکا، تجارت وابسته به دلار بین ایران و هند سخت تر شده است و در نتیجه دو کشور توافق کردند یک مکانیسم مالی مشترک بر حسب روپیه و ریال راه اندازی کنند. در این مکانیسم واردکندگان هندی پول واردات را به حساب بانک عامل واریز و صادرکنندگان هندی، پول صادرات خود را از آن محل دریافت می کنند.

طبق آمارهای دولت هند، بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ این کشور حدود ۱۳ میلیارد دلار واردات از ایران داشته که این رقم از آوریل سال قبل کاهش زیادی داشته است. البته صادرات هند به ایران کمتر از واردات این کشور تحت تاثیر قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا