بین الملل

کسری تجاری آمریکا با کاهش صادرات افزایش یافت

در ماه می با کاهش شدید صادرات آمریکا به ویژه صادرات نفت، کسری تجاری این کشور به شکل غیرمنتظره‌ای افزایش یافت. تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که کسری تجاری در این ماه کاهش یابد. 

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، در ماه می با کاهش شدید صادرات آمریکا به ویژه صادرات نفت، کسری تجاری این کشور به شکل غیرمنتظره‌ای افزایش یافت. تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که کسری تجاری در این ماه کاهش یابد.

وزارت تجارت آمریکا در گزارش اولیه خود اعلام کرد کسری تجاری بین‌المللی آمریکا در ماه می ۳.۶ میلیارد دلار افزایش یافته و از ۷۰.۷ میلیارد دلار در ماه آوریل به ۷۴.۳ میلیارد دلار رسیده است.

این در حالی است که تحلیل‌گران انتظار داشتند کسری تجاری آمریکا در ماه می کاهش یابد. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی مارکت‌واچ پیش‌بینی کرده بودند که کسری تجاری ماه می به ۶۶.۵ میلیارد دلار کاهش یابد، در حالی که تحلیل‌گران شرکت‌کننده در نظرسنجی شیرکست پیش‌بینی می‌کردند این میزان به ۶۸.۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

طبق داده‌های اولیه وزارت تجارت آمریکا در ماه می صادرات این کشور به ۹۰.۱ میلیارد دلار رسید که ۵.۵ میلیارد دلار نسبت به ماه آوریل کاهش یافته است. واردات این ماه هم با ۱.۹ میلیارد دلار کاهش نسبت به ماه گذشته به ۱۶۴.۴ میلیارد دلار رسیده است.

صادرات نفت خام آمریکا در ماه می با سقوط قیمت‌های نفت همراه شد و از ۵.۱۸۵ میلیارد دلار در ماه آوریل به ۳.۲۰۵ میلیارد دلار در ماه می‌رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا