صنعت، معدن، تجارت

بهره برداری از ٢٠٠ طرح بزرگ صنعتی و معدنی تا شهریور ١۴٠٠

مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن دهم تیرماه با حضور مقامات ارشد کشور برگزار خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن، دهم تیرماه امسال به منظور تجلیل از صنعتگران و معدنکاران کشور برگزار می‌شود.

محمدرضا فیاض، رئیس ستاد برگزاری صنعت و معدن در نشست خبری روز ملی صنعت و معدن گفت؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری و نیمه اول سال آینده ٢٠٠ طرح بزرگ و پیشران صنعتی و معدنی به ارزش١٧٠ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴١ هزار نفر را به بهره‌برداری خواهد رساند.

وی افزود: بر این اساس، این طرح‌ها که در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی کشور تدارک دیده شده‌اند، زمینه را برای رونق ساخت داخلی و جهش تولید فراهم خواهند آورد.

فیاض با بیان اینکه این پروژه‌ها با حضور ریاست جمهوری، معاونان وی و سرپرست و مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پروژه‌ها به صورت هفتگی افتتاح شده و در ایستگاه سوم آن، پنجشنبه هفته گذشته، در استان‌های خوزستان و اردبیل طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی به بهره برداری رسیده‌اند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر ۴۲۰ هزار فقره مجوز صنفی، ۱۰۰۰ فقره پروانه اکتشاف، ۵۱۰ فقره گواهی کشف معدن، ۶۰۰ فقره پروانه بهره‌برداری و ۸۲ طرح سرمایه گذاری خارجی مشترک اجرایی شده است که امیدواریم بتوانیم ثمره آن را در سال جهش تولید مشاهده کنیم.

به گفته فیاض، تسهیلات قابل توجهی به میزان ۳۱۷ هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن در سال ۹۸ پرداخت شده است تا به رونق تولید و در تداوم آن، جهش تولید منتهی شود.

وی اظهار داشت: همچنین از میان ۴۲ محصول منتخب صنعتی کشور، ۳۰ محصول با افزایش تولید مواجه هستند و در سال ۹۸ علیرغم همه محدودیت‌ها و نارسایی‌های تحریمی، تولید ۳۰ محصول با افزایش مواجه بوده است که این نقطه‌ای امیدوارکننده برای حوزه صنعت کشور است؛ ضمن اینکه در فولاد خام با تولید ۲۵ میلیون تنی ۸ درصد رشد، در حوزه سیمان با تولید ۶۱ میلیون تنی ۸ درصد رشد، در حوزه کاتد مس با تولید ۲۵۲ هزار تنی ۲ درصد رشد و در حوزه لوازم خانگی با تولید ۲۷۷ هزار دستگاهی ۱۴ درصد رشد را تجربه کرده‌ایم.

فیاض گفت: همچنین ۳۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۲۲ هزار واحد صنعتی اختصاص یافته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا