بین الملل

اقتصاد مکزیک رکود بی سابقه ۱۷.۳ درصدی را تجربه کرد

اقتصاد مکزیک تحت تأثیر آثار مخرب ناشی از تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی در بحران کرونا، در ماه آوریل رکود بی سابقه ۱۷.۳ درصدی را ثبت کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، این ارقام که براساس نوسانات فصلی تدوین شده، حاکی از آن است که دومین اقتصاد بزرگ منطقه آمریکای لاتین در مقایسه با ماه مارس ۱۷.۳ درصد کوچک شده است؛ رقمی که از زمان تاریخ نگاری مدرن داده‌ها توسط اداره ملی آمار (INEGI) در اوایل سال ۱۹۹۳، بیشترین ریزش محسوب می‌شود.

البته با توجه به برآورد اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده و کاهش ۱۹.۴ درصدی رشد اقتصادی مکزیک را پیش بینی کرده بودند، این کاهش تا این اندازه شدید نیست. مطابق آمار و بدون در نظر گرفتن مقایس‌های فصلی، رشد اقتصادی مکزیک در ماه آوریل نسبت به مدتی مشابه در سال گذشته، ۱۹.۹ درصد کاهش یافته است.

تفکیک آمار و داده‌ها حاکی از آن است که فعالیت اصلی همچون کشاورزی، ماهیگیری و معدن کاری نسبت به ماه مارس ۶.۴ درصد کاهش یافته و فعالیت اقتصادی ثانویه که تولید را شامل می‌شود با افت ۲۵.۱ درصدی مواجه شده و فعالیت‌های اقتصادی درجه سوم یعنی بخش خدمات، ۱۴.۴ درصد افت داشته است.

در ماه آوریل تولید خودرو تقریباً به طور کامل متوقف شد و نسبت سال گذشته ۹۸.۸ درصد ریزش پیدا کرد و عمده گروه صنعتی مکزیک پیش بینی کرده است که تولیدات این بخش احتمالاً در سال ۲۰۲۰ به اندازه یک سوم کاهش خواهد یافت.

دولت مکزیک امیدوار است که اقتصاد این کشور در ماه مه و همزمان با صدور مجوز آغاز به کار تدریجی بخش‌هایی همچون خودروسازی، معدن کاری و ساخت و ساز، آمار و ارقام بهتری از خود برجای گذاشته باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا