بانکبانک و بیمه

رشد ۵۰ درصدی تسهیلات اعتباری بانک توسعه تعاون در استان کرمان

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون تسهیلات اعتباری بانک توسعه تعاون در استان کرمان با ۵۰ درصد رشد همراه خواهد بود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت‌الله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون پیش از ظهر امروز در جلسه استانداری کرمان که با حضور معاونین استانداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران کل استانی و شرکت‌های بزرگ استان برگزار شد مانده تسهیلات پرداختی و امهالی این استان در سال گذشته را بالغ‌بر ۵۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و دراین‌باره گفت: پرداخت این مبلغ زمینه‌ساز کمک به ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود در حدود ۵۰۰۰ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه برابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده حجم تسهیلات و پرداختی این بانک در سال جاری با ۵۰ درصد رشد به مبلغی بالغ‌بر ۹۰۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید اظهار داشت: نقش بانک توسعه‌ای تعاون با رویکرد مسئولیت اجتماعی بیشتر متوجه کارکردهای توسعه‌ای در قالب کمک به تولید وجهش تولید و کمک به زمینه‌سازی ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود خواهد بود.

مهدیان با تأکید بر اینکه هم‌افزایی بنگاه‌های بزرگ استان و سوق دادن و هدایت منابع از سوی شرکت‌های بزرگی نظیر مس سرچشمه و گل گهر سیرجان و تلفیق آن با منابع داخلی و سایر منابع و ظرفیت‌های موجود به‌صورت منابع صندوق توسعه ملی، عاملیت وجوه ملی می‌تواند منجر به فراهم شدن شرایط مناسب در راستای انتظارات به‌حق مردم استان در جهت کاهش نرخ بیکاری و شهرستان‌های کمتر برخوردار در قالب ایجاد اشتغال جدید گردد اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه بانک توسعه تعاون و استانداری کرمان که باهدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود می‌باشد می‌تواند عامل اثربخشی جهت تبدیل توانمندهای بالقوه به بالفعل گردد.

در این جلسه حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و رئیس مجمع نمایندگان کرمان مجموع عملیات و عملکرد بانک توسعه تعاون را در شبکه بانکی استان قابل‌قبول و مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا ظرفیت‌های استانی با مکانیزم صحیح در جهت افزایش توان تسهیلات دهی بانک با شرایط مناسب بکار گرفته شود.

حسن‌پور حمایت‌های لازم برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و امکان بالا بردن توان سرمایه‌ای این بانک را از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدی قلمداد کرد و دراین‌باره گفت: در بودجه سال ۹۸ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال و برای بودجه سال ۹۹ هم این عدد تکرار شده است که انتظار می‌رود این اعداد برای بانک توسعه تعاون منظور گردد.

در این جلسه سعید معادی معاون مدیرعامل، حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری، احمد محمدی مدیر امور شعب و استان‌ها و کافی زاده مدیر امور شعب استان کرمان، مدیرعامل را همراهی کردند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا