خودروصنعت، معدن، تجارت

داخلی سازی بی سابقه در محصول جدید ایران‌خودرو/ تولید هزار دستگاه در سال جاری

قطعه‌سازان بزرگ‌ کشور میثاق‌نامه تامین محصول پروژه K132 را امضا کردند:

مدیرعامل‌گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه محصول پروژه K132 قرار بود با سطح داخلی سازی کم‌تری تولید شود، اما امروز به بیش از ۹۲ درصد رسیده که در زمان تولید انبوه با همکاری دانش بنیان‌ها این میزان داخلی سازی بیشتر هم خواهد شد گفت: در تاریخ صنعت خودروی کشور داخلی سازی تا این میزان در محصول جدید بی سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرشاد مقیمی در نشست هم‌گرایی برای تولید محصول پروژه K132، ضمن ابراز خرسندی از موفقیت حاصل شده در طراحی و تولید محصول جدید، منویات مقام معظم رهبری در سه بخش رونق تولید، جهش تولید و تولید خودروهای کم مصرف را الهام بخش توصیف کرد و گفت: جمع حاضر در این نشست رونق در تولید را در سال گذشته معنا کردند، به‌گونه ای که در پنج ماه پایانی سال گذشته دوبرابر هفت ماه قبل از آن خودرو تولید و تجاری‌سازی کردند.

وی افزود: جهش در تولید در همین سه ماه ابتدایی امسال معنا شده است، افزایش ۲۵ درصدی در تعداد تولید، افزایش ۳۷ درصدی در عملکرد فروش، افزایش ۵۵ درصدی تحویل و کاهش ۵۰ درصدی خودروهای دارای کسری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مصادیق جهش تولید به حساب می‌آید.
مقیمی از کاهش ۷۰ درصدی تعهدات معوقه محصولات خبر داد و‌ گفت: تعهدات تعدادی از محصولات به صفر رسیده و با برنامه ریزی صورت گرفته بخشی از تعهدات تا پایان تیر و فقط چند مدل محصول باقی‌مانده تا شهریور به‌روز خواهد شد.
وی با تاکید بر رعایت زمان‌بندی و کیفیت رقابتی محصول جدید گفت: کیفیت این خودرو سطح بالاتری نسبت به خودروهای مشابه خواهد داشت. به زودی محصول کراس اوور و هاچ بک را نیز رونمایی خواهیم کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از ارتقای قوای محرکه محصولات خبر داد و گفت: کسی فکر نمی کرد که بتوانیم موتور یورو۵ را در محصولات تولید و نصب کنیم اما با تمرکز بر پروژه‌های بهبود توانستیم در این مسیر هم موفق عمل کنیم.
مقیمی از اجرای راهبردهای متنوع برای تولید محصول کم مصرف خبر داد و گفت: سبک سازی خودرو، تغییر آیرودینامیک، کم مصرف کردن موتور، تولید گیربکس شش سرعته و برقی سازی خودرو از جمله پروژه‌هایی است که برای کاهش مصرف سوخت دنبال می‌کنیم.
وی افزود: این محصول با گیربکس شش سرعته به تولید خواهد رسید و در مرحله بعدی مجهز به گیربکس اتوماتیک خواهد شد.
مقیمی میزان وابستگی محصول جدید در مگاماژول تزئینات و الکتریکال را صفر درصد اعلام کرد و گفت: در مگاماژول شاسی و قوای محرکه مقدار کمی وابستگی داریم. در بخش بدنه نیز این وابستگی به سمت صفر میل می‌کند.
وی بر طراحی این خودرو را با نگاه صادراتی تاکید کرد و گفت: در سال جاری هزار دستگاه از این‌محصول را تولید و روانه بازار خواهیم کرد.
وی بهبود تصویر ذهنی جامعه از ایران‌خودرو را از نتایج اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت: ایران‌خودرو را به جایگاه اصلی‌اش خواهیم رساند. افزایش سهم محصولات ایران‌خودرو در بازا نیز از دیگر اهداف تولید محصول جدید است.
وی از همکاری و مشارکت ۱۳۹ سازنده داخلی در فرآیند طراحی و تولید محصول جدید خبر داد و گفت: ۱۴ شرکت دانش بنیان نیز در توسعه محصول جدید ایران‌خودرو سهیم هستند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از همه شرکت‌های دانش بنیان دعوت کرد تا در داخلی سازی قطعات باقی‌مانده این خودرو مشارکت کنند تا در هیچ قطعه‌ای وابستگی نداشته باشیم.
وی تصریح کرد: وعده هر سال یک محصول را با کمک زنجیره تامین، دانش بنیان‌ها، همدلی سازندگان و همت والای مجموعه کارکنان محقق خواهیم کرد.
در پایان این نشست، میثاق‌نامه تولید هزار دستگاه محصول پروژه K132 با بیش از ۹۲ درصد ساخت داخل، به امضای بیش از ۱۵۰ سازنده رسید.

همچنین بخوانید

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا