صنعت، معدن، تجارت

شروط وزارت صمت برای تامین ارز و ورق تولیدکنندگان لوازم‌خانگی

یک مقام مسئول با اشاره به جزئیات مصوبات ستاد تنظیم بازار برای تولید و فروش لوازم خانگی در بازار گفت:تامین ارز و ورق مورد نیاز واحدهای تولیدی، منوط به ثبت اطلاعات مذکور در سامانه انبارها است.

همچنین بخوانید

محمدرضا کلامی در گفتگو با خبرنگار مهر از دو تصمیم ستاد تنظیم بازار برای تولیدکنندگان لوازم خانگی خبر داد و گفت: برنامه تولید ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی بزرگ، متوسط و کوچک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده که نیاز ارزی سالانه آنها ۱.۵ میلیارد دلار است؛ ضمن اینکه مقرر شد تا ۳۰۰ هزار تن انواع ورق سرد و گرم در اختیار این صنعت قرار گیرد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار، بانک مرکزی نسبت به تأمین ارز مواد اولیه و قطعات تولید لوازم خانگی مطابق فهرست ثبت سفارش‌های اعلامی از سوی این وزارتخانه اقدام خواهد کرد و در عین حال، ورق مورد نیاز واحدهای تولیدی نیز در قالب قراردادهای بلندمدت یا عرضه اختصاصی در بورس (مچینگ) به قیمت‌های کشف شده در بورس تأمین خواهد شد.

به گفته وی، به منظور اطمینان از شیوه توزیع، قیمت و موجودی تولیدکنندگان لوازم خانگی، ستاد تنظیم بازار تولیدکنندگان را مکلف کرده تا نسبت به بارگذاری و ثبت اطلاعات تولید، توزیع، قیمت و موجودی واحدهای تولیدی و نمایندگان و عرضه‌کنندگان محصولات خود، در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها اقدام نمایند.

کلامی گفت: تأمین ارز و ورق مورد نیاز واحدهای تولیدی، منوط به ثبت اطلاعات مذکور در سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا