امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

قیمت مرغ به۱۵هزار تومان بازگشت/اختصاص ۱۵هزار تن سهمیه به استانها

ستاد تنظیم بازار در تصمیمی، قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۱۵ هزار تومان و مرغ زنده را ۱۰ هزار تومان تعیین کرد که با تلورانس قیمتی ۵ درصد بر اساس نظر کارگروه تنظیم بازار استان، قابل تغییر است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت ‎، با مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ به ۱۵ هزار تومان بازگشت. بر این اساس به منظور تنظیم بازار گوشت مرغ، مرحله دوم توزیع ده هزار تن گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب حداکثر ۱۲,۹۰۰ تومان تحویل درب سردخانه و ۱۳,۵۰۰ تومان قیمت خرده‌فروشی به ازای هر کیلوگرم در سراسر کشور آغاز شد.

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، این میزان مرغ در سازمان میادین میوه و تره‌بار و مراکز منتخب عرضه از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شبکه‌های تعاونی و صنوف منتخب با هماهنگی و راهبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها توزیع خواهد شد.
همچنین ستاد تنظیم بازار در تصمیمی، قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۱۵ هزار تومان و مرغ زنده را ۱۰ هزار تومان تعیین کرد که با بازه (تلورانس) قیمتی ۵ درصد بر اساس نظر کارگروه تنظیم بازار استان، قابل تغییر است.

قیمت فروش ذخایر گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام نیز ۱۲,۹۰۰ تومان تحویل به عوامل توزیع و ۱۳,۵۰۰ تومان عرضه در مراکز خرده‌فروشی تعیین شده است.

شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار مکلف شده تا نسبت به تأمین نیاز استان‌ها به میزان اعلامی از سوی استان و همچنین عرضه مستقیم در میادین میوه و تره بار راسا اقدام و نسبت به تأمین نیاز غرف میادین اقدام کند.

میزان جوجه‌ریزی ماهانه از تیرماه به میزان ۱۱۵ میلیون قطعه مورد تاکید قرار گرفته است همچنین قیمت هر قطعه جوجه یک روزه ۲,۸۰۰ تومان اعلام شد و به کارگروه‌های تنظیم بازار استانی اختیار کاهش ۵ درصد کاهش یا افزایش قیمت داده شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا