بانک و بیمهبیمه

شرکت‌ها موظف به پرداخت سهم صندوق تامین خسارت‌های بدنی هستند

 

شرکت‌ها موظف به پرداخت سهم صندوق تامین خسارت‌های بدنی هستندمدیرعامل شرکت کارگزاری حافظان آرامش، پرداخت درصدی از حق بیمه شخص ثالث به عنوان سهم صندوق تامین خسارت‌های بدنی را یک امر قانونی دانست که شرکت‌های بیمه‌ای مکلف به انجام آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از چابک آنلاین،  قاسم سوهانی گفت: در اینکه صندوق تامین خسارت‌های بدنی خدماتی را ارائه می دهد هیچگونه شک و شبهه ای وجود ندارد اما اینکه هزینه های جاری زیادی دارد و این هزینه ها به شرکت های بیمه‌ای تحمیل می شود باید توسط بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر برهردو سازمان (شرکت های بیمه ای و صندوق تامین خسارت های بدنی) حل شود.

وی، درخصوص امتناع برخی از شرکت های بیمه ای ازپرداخت سهم صندوق تامین خسارت های بدنی در بیمه نامه های کوتاه مدت شخص ثالث، مدعی شدکه شرکت های بیمه ای تمایلی به رعایت قانون ندارند و افزود: اگر شرکت بیمه ای، بیمه نامه شخص ثالث سه ماهه بفروشد دیگر نباید مبلغی  به اندازه سهم یک بیمه نامه یکساله به صندوق بپردازد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری حافظان آرامش تصریح کرد: اگر شخصی بیمه نامه شخص ثالث سه ماهه خریداری کرده و سهم صندوق پرداخت نشود و یک هفته بعد بیمه نامه یکساله خریداری کند اگر درهمان یک هفته دچار خسارت شود نه صندوق تامین خسارت بدنی تعهدی در قبال وی دارد و نه به شرکت بیمه ای دسترسی خواهد داشت و این نوعی بالا بردن نگرانی های مردم است.

سوهانی با بیان اینکه بیمه مرکزی باید به عنوان یک نهاد نظارتی به این موضوع ورود کند، گفت: شرکت های بیمه ای موظف به پرداخت درصد سهم صندوق هستند که باید باتوجه به مدت زمان بیمه نامه و مبلغ آن، درصد صندوق را پرداخت کنند و صندوق هم باید تعهدات خود را به اندازه مدت زمان بیمه نامه بپذیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا