امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تسهیلات مکانیزاسیون بدون محدودیت به کشاورزان پرداخت می شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون در کشور وجود ندارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم آغاز نهضت سراسری جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری گفت: عرصه کشاورزی بسیار وسیع است و بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ نفر بهره‌بردار در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور حدود ۱۰ هزار نیروی مروج وجود دارد، افزود: در حال حاضر بسیج با سازماندهی حدود ۱۵ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان کشاورزی فعالیتی بزرگ، نرم‌افزاری و دانش بنیان را آغاز کرده و فارغ التحصیلان این بخش می‌توانند نقشی مانند مروجان در عرصه ایفا کنند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این فارغ التحصیلان می‌توانند کشاورزان را در انتخاب محصولات زراعی همراهی کنند و آموزش آن‌ها را برعهده گیرند.

خاوازی با اشاره به طراحی نرم‌افزار بررسی مزارع توسط بسیج، یادآور شد: این نرم افزار ارتباط خوبی را به بین مزارع و ستاد تشکیل می‌دهد و توصیه متخصصان را پای کار مشخص می‌کند؛ اگر ضعف‌های تولید به کشاورزان منتقل شود؛ شاهد افزایش عملکرد تولید خواهیم بود.

وی ادامه داد: این نرم افزار همچنین به بررسی تفاوت کشاورز نمونه و کشاورزان می‌پردازد و قدم به قدم سعی می‌کند میزان تولید کشاورزان را افزایش دهد.

پرداخت بدون محدودیت تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون در کشور وجود ندارد، گفت: کشاورزان می‌توانند به مرکز مکانیزاسیون و بانک عامل حوزه کشاورزی مراجعه و بدون محدودیت برای خرید تراکتور، کمباین و دنباله‌بندها تسهیلات دریافت کنند.

وی ادامه داد: میزان کارمزد این تسهیلات بین ۱۲.۵ تا ۱۴ درصد است.

خاوازی درباره تأمین سوخت موردنیاز ماشین‌های کشاورزی، تصریح کرد: در بحث سوخت نیز کشاورزانی که پلاک گذاری ماشین‌آلات کشاورزی خود را انجام دادند می‌توانند به‌راحتی سوخت خود را دریافت کنند؛ پلاک گذاری سایر ماشین‌آلات کشاورزی در حال پیگیری است و امیدواریم پلاک‌گذاری این ماشین‌آلات تا ماه آینده به‌طور کامل انجام شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا