بین الملل

صنعت جهانی توریسم ۲۰۰ میلیارد دلار از قرنطیه کرونا ضرر کرد

سازمان توریسم جهانی اعلام کرد که پاندمی ویروس کرونا صنعت مسافرت در جهان را فلج کرده  و در ۴ ماه ابتدایی امسال جریان توریسم جهانی به نصف کاهش یافته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، سازمان توریسم جهانی سازمان ملل متحد (یوان‌دابلیوتی‌او) اعلام کرد که پاندمی ویروس کرونا صنعت مسافرت در جهان را فلج کرده و در ۴ ماه ابتدایی امسال جریان توریسم جهانی به نصف کاهش یافته است.

طبق تخمین‌های سازمان ملل، در ماه آوریل به جای اینکه با شکوفایی توریسم در جهان روبرو شویم شاهد نتایج فاجعه‌باری برای این صنعت بوده‌ایم و مسافرت‌های بین‌المللی ۹۷ درصد سقوط کرده است. این میزان ۴۰ درصد از افت ماه مارس هم بیشتر است.

این نهاد سازمان ملل اعلام کرد: بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۰ تعداد مسافرت‌های بین‌المللی ۴۴ درصد سقوط کرده است که این معادل ضرری ۱۹۵ میلیارد دلاری برای کشورهای پذیرای این گردشگران بوده است.

یوان‌دابلیوتی‌او در گزارش قبلی خود با ارزیابی عواقب اقتصادی احتمالی پاندمی کرونا اعلام کرده بود که محدودیت‌های جهانی برای مسافرت می‌تواند بین ۹۱۰ میلیارد دلار تا ۱.۲ تریلیون دلار به درآمد توریسم آسیب بزند و ۱۲۰ میلیون شغل این صنعت را در معرض خطر قرار دهد. حتی طبق بهترین تخمین‌ها توریسم بین‌المللی امسال ۵۸ درصد افت خواهد داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا