صنعتصنعت، معدن، تجارت

آمادگی مجتمع صنعتی اسفراین برای برطرف کردن نیاز بخش معدن

نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی اوایل تیرماه سال جاری برگزار شد و مجتمع صنعتی اسفراین با حضور در این نمایشگاه، آمادگی خود را برای بومی‌سازی و تولید تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی اعلام کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی ، در شرایط کنونی بومی‌سازی ماشین‌آلات و تجهیزات استراتژیک صنایع زیرساختی کشور، محور اصلی توسعه پایدار در اقتصاد کشور است. از این رو بومی‌سازی و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات استراتژیک صنایع با تجمیع توان و ظرفیت‌های داخلی کشور در قالب کنسرسیوم‌های تخصصی بومی‌سازی با محوریت مجتمع صنعتی اسفراین در دستور کار این مجتمع بزرگ قرار گرفته است.

در حاشیه برگزاری هشتمین نمایشگاه صنعت معدن کرمان جناب آقای اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران و مدیران ارشد این مجموعه صنعتی از غرفه مجتمع صنعتی اسفراین بازدید کرده و ضمن اطلاع از دستاوردهای این مجتمع، آمادگی خود را جهت همکاری‌های دو جانبه با این مجتمع اعلام داشتند.

هم‌اینک مجتمع صنعتی اسفراین با تکیه بر شعار بومی‌سازی و با بهره‌مندی از آخرین دستاوردهای فناوری در حوزه معدن، ساخت و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات استراتژیک شرکت‌های معظم معدنی کشور را بر عهده داشته و آمادگی کامل خود را جهت بومی‌سازی این موارد اعلام می‌دارد.

در ارتباط با بومی‌سازی و ساخت دیگر تجهیزات صنعت معدن همچون تجهیز کامل سنگ‌شکن ژیراتوری، بال میل، مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان متولی بومی‌سازی و با حداکثر حمایت از صنعت داخل با افتخار اعلام می‌دارد توانایی ساخت و بومی‌سازی کلیه قطعات استراتژیک صنعت معدن در بالاترین سطح کیفی و به مدد کار جمعی وجود داشته، این امکان پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید داخلی و موضوع اقتصاد مقاومتی و در راستای دین تکلیفی با تکیه بر نهضت بومی‌سازی و اهداف بلندمدت خود را با تشکیل کنسرسیوم تخصصی ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات استراتژیک صنایع مادر با همکاری شرکت‌های پیشرو داخلی مهیا است.

گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی از یکم تا چهارم تیر ماه ۱۳۹۹ در فضایی به مساحت هفت هزار متر مربع، با حضور ۱۰۵ شرکت و فعالان صنعتی و معدنی کشور برگزار شد.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا