اقتصاد کلان

سیاست‌های حمایتی منطقه یورو ادامه دارد

رئیس بانک مرکزی فرانسه از تداوم رویکرد حمایتی تا زمان دستیابی به تورم هدفگذاری شده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، فرانسوا ویلروی دو گال با اشاره به اینکه نرخ تورم در سطح منطقه یورو هنوز تا سطح دو درصدی هدفگذاری شده بانک مرکزی فاصله زیادی دارد افزود: بانک مرکزی اروپا به سیاست های پولی انبساطی و رویکرد حمایتی خود ادامه می دهد.

متوسط نرخ تورم منطقه یورو در پایان دوازده ماه منتهی به می به تنها ۰.۱ درصد رسیده که پایین ترین رقم ثبت شده در طول چهار سال اخیر محسوب می شود. پیش بینی می شود این متوسط نرخ تورم تا پایان سال در محدوده ۰.۳ درصدی قرار گیرد. همچنین متوسط نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به می در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ۰.۶ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۱ درصد کمتر از رقم ثبت شده ماه قبل بوده است. این تورم هم چنین یک درصد کمتر از تورم ثبت شده در دوره زمانی مشابه سال قبل است.

همچنین بخوانید

ویلیروی با اشاره به ریسک های تورمی ایجادشده ناشی از شیوع کرونا گفت: شاهدیم که میزان رشد تقاضا در مقایسه با رشد عرضه کمتر بوده است و همین مساله کار را برای مدیریت روند تورم دشوار می کند.

رئیس بانک مرکزی فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از طرح مشترک فرانسه و آلمان برای افزایش میزان اعتبار برنامه حمایتی بانک مرکزی اروپا گفت: این برنامه باعث اطمینان خاطر بیشتر فعالان اقتصادی می شود و به آن ها این پیام را می دهد که بانک مرکزی اروپا در برابر شوک های اخیر دست روی دست نگذاشته است.

تاکنون به دلیل مخالفت برخی از کشورهای عضو نظیر اتریش و هلند، طرح مشترک آلمان و فرانسه برای افزایش ۶۰۰ میلیارد یورویی بسته حمایتی در سطح منطقه یورو به طور کامل اجرایی نشده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا