صنعت، معدن، تجارت

کارخانه‌های لبنی نباشند خوراک میلیون نفر را چه کسی تامین می‌کند؟!

دبیر انجمن لبنی با بیان اینکه برای واردات کره در سال گذشته هیچ انحصاری وجود نداشته است، گفت: اگر کارخانجات لبنی نباشند چه کسی می خواهند خوراک ۸۰ میلیون نفر را تامین کند؟!

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا باکری دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران در گفتگو با با رادیو عنوان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در طی دو سال گذشته بارها درخواست تک نرخی شدن ارز را داشته است اما مجلس و نمایندگان با مخالفت، ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات سال‌های ۹۸ و ۹۹ در نظر گرفتند. طبعاً دولت نیز از این مصوبات مجلس پیروی می‌کند و اگر مجلس تک نرخی شدن ارز را در دستور کار خود قرار می‌داد دولت نیز آن را به اجرا در می‌آورد.

وی ادامه داد: سال گذشته ارز تخصیص یافته به کره توسط وزارت جهاد کشاورزی به جهت تنظیم قیمت چربی در بازار برای واردات ۴۵ هزار تن کره به کارخانجات لبنی اعلام شد و هیچ محدودیت و انحصاری برای دریافت آن توسط کارخانجات وجود نداشت. این موضوع از سمت خود وزارت به تمام کارخانجات لبنی اطلاع داده شد و هر کارخانه بسته به میزان توان مالی خود اقدام به واردات کره کرد.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، الگوی رشد و توسعه اقتصادی برای مسئولان نامفهوم است. اگر شرکت‌های بزرگ لبنی وجود نداشته باشند خوراک ۸۰ میلیون جمعیت توسط چه کسی تأمین می‌شود؟!

باکری ادامه داد: گاوداری‌های کشور ما امروزه به طور میانگین روزی ۲۰۰ تن شیر تولید می‌کنند، متناسب با این میزان تولید باید کارخانه‌هایی وجود داشته باشند که قدرت جذب این مقدار را داشته باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا