صنعت، معدن، تجارت

۳۵ میلیارد یورو ارز صادراتی تا آخر تیر به کشور بازمی‌گردد

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان تیر ماه امسال, ۳۵ میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات به کشور بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، احسان قمری درباره علت بازنگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور افزود: عدم اطلاع رسانی صریح به صادرکنندگان، یکی از علت‌های این امر است و ما باید در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی کنیم.

وی گفت: اعتقاد داریم که صدا و سیما و سازمان توسعه تجارت، کار خود را خوب انجام داده است، اما جهل به قانون، رافع مسئولیت نیست و صادر کننده واقعی کار خود را به درستی انجام می‌دهد.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت افزود: اعتقاد ما بر این است که صادرکنندگان اصلی و کسانی که دلسوزانه کار می‌کنند و دوباره می‌خواهند صادرات انجام دهند ارز خود را به کشور بر می‌گردانند و اگر بیان می‌کنیم که دو هزار و ۵۰۰ کارت بازرگانی امروز تعلیق شده این ظلمی است که به صادرکننده واقعی می‌شود.

قمری گفت: دو هزار و ۵۰۰ صادرکننده‌ای که درست کار نمی‌کنند و صادراتشان به نوعی با کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف در حال انجام است فعالیت صادرکنندگان اصلی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی افزود: اخیراً اصلاحاتی در قوانین و مقررات ایجاد شده که به صادر کننده کمک خواهد کرد که بتواند ارز خود را برگرداند ضمن اینکه بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۹۹ که چند روز پیش ابلاغ شد نمونه‌ای است از مشوق‌های صادراتی.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا