امور زیربناییراه و ساختمان

رشد ۷۸ درصدی ورود ناوگان جدید به شبکه ریلی/ ۸۰۰ کیلومتر خط دوم باری احداث می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۰۹ دستگاه واگان افزوده شده است که نسبت به سال گذشته رشد ۷۸ درصدی داشته است و امیدواریم با تزریق منابع مالی جدید و ارائه تسهیلات از محل تبصره ۱۸ نوسازی ناوگان ریلی سرعت بیشتری داشته باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، سعید رسولی در مراسم ورود ناوگان جدید و امضاء تفاهمنامه برای ساخت خط دوم راه‌آهن اظهار داشت: از ابتدای سال تا به امروز مرحله سوم ورود ناوگان جدید را داریم که امروز ۶۵ دستگاه انواع ناوگان ریلی بازسازی شده و نو وارد ناوگان می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای امسال ۲۰۹ دستگاه واگان افزوده شده است که نسبت به سال گذشته رشد ۷۸ درصدی داشته است و امیدواریم با تزریق منابع مالی جدید و ارائه تسهیلات از محل تبصره ۱۸ نوسازی ناوگان ریلی سرعت بیشتری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه صاحبان مشاغل حمل و نقل ریلی امروز غیرتمندانه در یک شرایط سخت فعالیت می‌کنند، بیان کرد: تمام تلاش ما بهبود این شرایط است.

رسولی با اشاره به امضاء تفاهمنامه خط دوم راه‌آهن سنگان، تربت حیدریه، جندق، بافق گفت: این خط آهن در شرق کشور است و چشمه در معادن را به شبکه ریلی و از آنجا به بندر شهید رجایی متصل می‌کند.

وی ادامه داد: این مسیر به طول ۸۰۰ کیلومتر و با اعتبار ۸۰۰۰ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از تعیین تکلیف اراضی مجاور تونل ریلی در منطقه ۱۷ و ۱۸ خبرداد و گفت: خوشبختانه با همکاری نزدیک با شهرداری، این اراضی تعیین تکلیف شدند و یک سند همکاری و تفاهم عملیاتی امروز انجام می‌شود و صاحب شروع عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا