صنعت، معدن، تجارت

بزودی تمام معاملات مصنوعات طلا باید در اپلیکیشن اتحادیه ثبت شود

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: اگر کسی متوجه شد که درخرید طلا از او کلاهبرداری شده بزودی می‌تواند در اپلیکیشن مربوطه، اطلاعات کالا را ثبت تا اتحادیه به آن رسیدگی کند.

محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سامانه خرید و فروش طلا که سه روز پیش وعده راه اندازی آن از سوی این اتحادیه داده شد، گفت: در این سامانه مجموعه‌ای از ارگان‌ها از جمله وزارت صمت، بانک مرکزی، اتاق اصناف و اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا نقش دارند اما کلیت آن زیر نظر اتحادیه است چرا که اطلاعات و تخصص کافی را خود اتحادیه دارد.

وی ادامه داد: از زمان راه اندازی، کلیه معاملات باید در این سیستم ثبت شود. مکمل این سیستم اپلیکیشنی است که ارتباط مردم با اتحادیه را برقرار می‌کند و مردم معاملاتشان را در آن ثبت می‌کنند و می‌توانند از آن اطلاعات بگیرند.

خرید و فروش سکه گام دوم است

محمد کشتی آرای‌ با بیان اینکه ثبت معاملات خرید و فروش سکه را برای مرحله دوم در نظر گرفته ایم گفت: ما در حال حاضر مصنوعات طلا را دسته بندی کردیم. تولیدات ما بیشتر از ۱۵ آیتم از جمله زنجیر، کارهای پرسی، لوکس، تک ساز و … نیست. بعد از آن اعلام می‌شود که به عنوان نمونه اجرت زنجیر از یک مبلغ حداقلی تا یک مبلغ حداکثری است. حال اگر کسی معامله‌ای انجام داد و متوجه شد که کلاه سر او گذاشته شده یا مصنوع طلا را گران‌تر خریده است از طریق این اپلیکیشن می‌تواند طرح شکایت کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظارت‌ها پیشینی است، گفت: به دلیل زیاد بودن تعداد و تنوع معاملات نظارت‌ها پسینی است به عنوان مثال در لوازم خانگی آیتم‌ها کم است شاید در نهایت ۴۰ نوع کالا باشد اما در مصنوعات طلا تنوع بسیار زیاد است و هر کدام از این مصنوعات خصوصیات خود را دارند. اگر کسی متوجه شد که سرش کلاه رفته در اپلیکیشن اطلاعات کالا مانند عکس، روز سفارش و … را ثبت می‌کند و اتحادیه به آن رسیدگی می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا گفت: این سامانه‌ای جامع است که هم معاملات و هم شکایات در آن ثبت می‌شود؛ ضمن اینکه افراد می‌توانند در این سامانه اطلاعات قیمتی دریافت کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا