اقتصاد کلان

تازه ترین وضعیت شاخصهای کلان اقتصاد آمریکا

میزان درآمدهای مالیاتی دولت آمریکا اکنون به حدود ۳.۳۲ تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا،  میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه ژوئن به سه تریلیون و ۳۲۱ میلیارد و ۹۳۷ میلیون و ۵۵۵ هزار دلار رسیده است.  میزان درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تا پایان ماه ژوئن ۱۰ هزار و ۷۱ دلار اندازه گیری شده است.  از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه ژوئن به یک تریلیون و ۶۲۱ میلیارد و ۶۹۰  میلیون دلار رسیده است.  این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکت های آمریکایی ۲۱۵ میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار بوده است.

در ماه ژوئن، بدهی دولت آمریکا یک تریلیون و ۱۸۵ میلیارد و ۷۶۵ میلیون دلار و سهم هر شهروند آمریکایی از بدهی های دولت این کشور معادل ۳۵۹۵ دلار بوده است.  

همچنین بخوانید

حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به ژوئن به ۱۹ تریلیون و ۹۷۵  میلیارد و ۲۴۵ میلیون دلار رسیده که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت آمریکا در حال حاضر ۳۲۹ میلیون ۸۵۶ هزار و ۶۵۵ نفر است که از این تعداد،  ۱۳۷ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۴۰۷ نفر در بازار کار مشارکت داشته اند. شمار جمعیت بیکاران آمریکایی تا پایان ماه ژوئن معادل ۲۳ میلیون و ۵۰۸ هزار نفر بوده است.

سهم بخش خصوصی از اشتغال کل، ۱۰۷ میلیون و ۳۲۱ هزار شغل و بخش دولتی ۲۳ میلیون و ۹۰۹ هزار شغل بوده است. هم چنین هفت میلیون و ۹۱۶ هزار آمریکایی نیز خوداشتغال بوده اند.

از بین کل شاغلین آمریکایی،  ۱۱۶ میلیون و ۶۹۷ هزار نفر به صورت تمام وقت و ۲۰ میلیون و ۸۶۴ هزار نفربه صورت پاره وقت مشغول به کار بوده اند.

تا پایان ماه ژوئن متوسط قیمت خانه در آمریکا ۳۲۳ هزار و ۳۴۷ دلار و متوسط درآمد سالانه ۳۴ هزار و ۱۶۱ دلار بوده است.

در شرایطی که تا پایان ماه ژوئن ۳۶ میلیون و ۵۴۰۶ آمریکایی در فقر زندگی می‌کرده اند،  ۱۸ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۷۱۷ نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا