امور زیربناییراه و ساختمان

جلوی قیمت‌های کاذب در بازار مسکن را گرفتیم/ بازار اجاره به آرامش رسید

وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق مصوباتی که اتحادیه مشاوران املاک داشته، خوشبختانه بازار اجاره به آرامش رسیده است و جلوی قیمت‌های کاذبی که از سوی برخی از سایت‌ها اعلام می‌شد را گرفتیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به بسته تنظیم‌گیری دولت برای بازار اجاره گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرایط به شدت تغییر کرده است و ملاحظات ستاد ملی مبارزه با کرونا تشدید شده و مردم باید بیشتر از گذشته مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که در اسباب‌کشی‌ها و در جریان نقل و انتقالات مسکن، یک سهل‌انگاری هم ممکن است شرایط را سخت‌تر کند، بنابراین ستاد ملی مبارزه با کرونا، بسته تنظیم‌گری برای بازار اجاره را اعلام کرده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات این بسته گفت: طبق مصوبات، حداکثر افزایش قیمت اجاره‌ها در تهران ۲۵ درصد، در ۷ کلانشهر با جمعیت بالای یک میلیون نفر حداکثر ۲۰ درصد و در سایر شهرها حداکثر ۱۵ درصد است که به صورت جدی بر بازار برای اعمال این مصوبات، نظارت داریم.

اسلامی با بیان اینکه تمام قراردادهای اجاره تا یک سال تمدید می‌شوند، ادامه داد: تنها در صورتی مستاجران باید واحد را تخلیه کنند که واحد به فروش رفته باشد یا نسبت به تعهدات خود در قرارداد عمل نکرده باشد.

وی گفت: تا پایان ماه جاری هم تصمیمات دولت برای تسهیلات ودیعه اعلام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با شاره به بازخورد بازار برای اجرای این مصوبات گفت: طبق مصوباتی که اتحادیه مشاوران املاک داشته، خوشبختانه بازار اجاره به آرامش رسیده است و جلوی قیمت‌های کاذبی که از سوی برخی از سایت‌ها اعلام می‌شد را گرفتیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا